Ko’p odamlar uyushmaganligi uchun o’zlarini qoralashga intilishadi. Shu sababli ular maqsadlarga erishish, o’z hayotlarining egasi ekanligiga ishonchni his qilish imkoniyatini yo’qotadilar. Ammo bu holatni o’zgartirish uchun bosqichma-bosqich harakatlarni boshlasangiz, albatta omadingiz keladi.

Har bir inson hayotida o’ziga xos turtki mavjud. O’zingizni tarbiyalash uchun siz qanday motivatsiya borligini tushunishingiz kerak. Ba’zan odamlar o’z hayotlarini o’zgartira boshlaydilar, ammo bu vaqtincha sodir bo’ladi va bir necha kundan keyin sug’urta yo’qoladi. Natijada, hamma narsa qaytib keladi, chunki yangi odat kundalik hayotda ildiz otishga vaqt topolmadi. Shunga asoslanib, biz intizom kelishi va ketishi mumkin degan xulosaga kelishimiz mumkin. Haqiqiy motivatsiya bo’lmasa, siz intizomli bo’la olmaysiz.

O’z-o’zini tarbiyalash asosiy narsa

Avvalo, siz o’zingizga savol berishingiz kerak, aniq nimani xohlaysiz? Siz nima uchun o’zingizni tarbiyalashni va ba’zi qoidalarga rioya qilishni xohlashingizni tushunishingiz kerak. Masalan, nima uchun sport zaliga borish kerak? Sog’lom, chiroyli bo’lish, kelajakda ruhiy turmush o’rtog’ini topish yoki ehtimol plyaj mavsumida salqin qiyofasini namoyish etish. Motivatsiya uchun haqiqiy sababni topgandan so’ng, uni doimo boshingiz bo’ylab aylantirishingiz kerak. Bu sizga ma’lum bir ishni qilishga undash uchun bir xil eslatma bo’ladi.

Siz o’zingizni oila yoki jamiyat farovonligi uchun muayyan harakatlarni qilishga, tortishuvlarda g’alaba qozonishga undashingiz mumkin. O’zingizni iloji boricha tartibga solishingiz va ichki motivatsiyaga ega bo’lsangiz, harakatning haqiqiy sababini topsangiz, ko’zlangan maqsad sari borishni o’rganishingiz mumkin.

O’z-o’zini tarbiyalash texnikasi

Ijro etuvchiga aylanish va qat’iyatlilikni rivojlantirish uchun bir necha usullar mavjud:

  1. Kichkina narsalar bilan intizomni tarbiyalashni boshlang. Masalan, har doim saqichni axlatga tashlang yoki tirnoqlaringizni tishlamaslikka o’rgating.
  2. Raqobatchingiz o’zingiz ekanligingizni unutmang, demak siz asta-sekin yomon odatlarni yaxshi odatlar bilan almashtirishingiz kerak. Agar siz juda chekuvchi bo’lsangiz, faqat yarim sigaret chekish uchun o’zingizni engib chiqing. Yoki, sizga ishdan oldin 20 marta o’tirib olish uchun 5 daqiqa erta turish foydali bo’lishi mumkin. Kundan kunga ushbu odatlar sizning hayotingizga tobora ko’proq kirib boradi.
  3. Eski odatlarni asta-sekin almashtirib, yangi odatlarni rivojlantirishingiz kerak. Bir eski odatni olib tashlang va o’rniga yangisini o’rnating, aks holda tanani qayta qurish imkoniyati bo’lmaydi. Siz tilni o’rganishni boshlashingiz, kitoblarni o’qishingiz, turli xil murakkab taomlarni tayyorlashni o’rganishingiz mumkin.
  4. O’z-o’zini tarbiyalashni rivojlantirish mashq qilishni anglatadi. Har bir mashqdan keyin dam olish kerak, uni vaqti-vaqti bilan o’zingiz uchun tashkil qilishingiz kerak. Ammo adashib qolmaslik uchun o’zingizni asrab qolmang.
  5. O’zingizni maqsadlar qo’yishga o’rgating va ularni har kuni bajaring. Shuningdek, uzoq muddatli maqsadlaringizni yodda saqlang.
  6. O’zingizni orzu qilishni taqiqlamang, chunki maqsadlaringizga yaqinlashib, tushlaringizda yaxshiroq bo’lishingiz mumkin.
  7. O’z-o’zini tarbiyalash atrof-muhitdan boshlanadi. Agar atrofingizda orqaga chekinadigan odamlar bo’lsa, yangi va foydali narsalarni o’rganish uchun ijtimoiy doirangizni o’zgartirishingiz kerak.
  8. Jismoniy salomatlikka vaqt ajratish ruhiy holatingizni yaxshilaydi.
  9. Manba: blog.wikium.ru

Fikr bildirish

Email manzilingiz chop etilmaydi. Majburiy bandlar * bilan belgilangan

77 − 68 =

Akme Consalting !!!

Bizga qo‘shiling !

Kirish Yopish
error: Content is protected !!