O’zingizni tetik his qilish uchun qanday dam olish kerak

Dam olish – bu mahorat

Sohilda tinimsiz qo’ng’iroq qiladigan odam buni tan olmasligi mumkin, lekin u qanday qilib to’g’ri dam olishni bilmaydi. Afsuski, dam olish – bu faoliyat yoki rasmning o’zgarishi emas (garchi bu muhim bo’lsa ham), dam olish – bu kuchni tiklash.

“To’g’ri” dam olish nimani anglatishini tushunish uchun keling, qanday kuchlar borligini ko’rib chiqaylik:

  • Jismoniy – tana quvvati, salomatlik va farovonlik.
  • Aqliy – intellektual resurs. Va ha, u ta’tildan ta’tilga emas, balki har kunning oxirida tugaydi.
  • Hissiy – o’zingizdan saqlamasdan boshdan kechirgan va ifodalagan barcha tajriba va his-tuyg’ularning muvozanati.
  • Ijodkorlik – ijod qilish, ijodkorlik orqali o’zini namoyon qilish zarurati.
  • Ijtimoiy – boshqa odamlar bilan aloqa va aloqa.
  • Sensor – barcha sezgi organlarining tozaligi va samaradorligi.
  • Ma’naviy – buyuk ma’nolar, me’yorlar, tamoyillar va axloq.

Hozirda etishmayotgan narsaga qarab, kerakli restorativ dam olishni rejalashtirishingiz kerak. Masalan:

  • etarlicha uxlash yoki massajga borish istagi jismoniy resurslarni to’ldirish zarurligini ko’rsatadi;
  • yaqin do’st yoki psixolog bilan uchrashish – hissiy;
  • jimlikda yolg’iz qolish zarurati tiqilib qolgan sensorlar yoki to’plangan aqliy charchoqni ko’rsatishi mumkin.

Qog’oz varaqlari bilan oddiy mashq sizga nima kerakligini aniqlashga yordam beradi. Buning uchun:

  • Yuqorida muhokama qilingan har bir kuch turi uchun sahifani oling.
  • Jismoniy, aqliy, hissiy va hokazo dam olish uchun barcha g’oyalarni yozing.
  • Ushbu varaqlarni atrofingizdagi erga qo’ying.
  • Har bir varaqqa o’ting va unda nima yozilganligini ovoz chiqarib o’qing.
  • Tanangizdagi his-tuyg’ularni yozib oling – bu erda so’zlar aks sado beradi, qaysi barg uzoqroq turishni xohlaysiz – bu sizning hozirgi paytda sizning ehtiyojlaringiz bo’ladi.

Samarali dam olish qoidalari

  • Sizga kerak bo’lgan va zavqlanadigan ta’tilni qadrsizlantirib bo’lmaydi. Do’stlaringizga marafon o’tkazishga va qisqichbaqalar pozasida meditatsiya qilish uchun Jamalungmaga chiqishlariga ruxsat bering, agar siz mamlakatda kitobni quchoqlashni istasangiz, o’zingizga ruxsat bering.
  • Dam olish vaqti qoldiq printsipiga muvofiq rejalashtirilmasligi kerak. Bu investitsiyalar kabi – pul kelganda, birinchi navbatda o’zingizga to’lang. Sizda bir yil yoki bir oy bormi, avval dam olish joylarini bron qiling.
  • Dam olish kunlariga tayyorgarlik ko’rish juda muhimdir. 100 500 dan to’liq xotirjam holatga keskin o’tish mumkin emas. Shuning uchun, miyangizga almashtirish vaqti kelganligini bildiradigan marosim yarating. Misol uchun, juma kuni kechqurun siz tasalli beruvchi hammomni qabul qilishingiz, kitob o’qishingiz, butun oila uchun maxsus kechki ovqat tayyorlashga uzoq vaqt sarflashingiz va sham yoqishingiz mumkin.
  • Vaqtni isrof qiluvchilarni kuzatib boring va olib tashlang. Biz birinchi navbatda gadjetlar haqida gapiramiz. Ta’til paytida smartfon yoki kamerani uzoqqa qo’yish ideal bo’ladi. Agar buni turli sabablarga ko’ra amalga oshirishning iloji bo’lmasa, ularga murojaat qiladigan soatlarni tanlang va qayta ishga tushirish orqali ruhingizni tinchlantiring.

Uyda qanday dam olish kerak

Ko’pchilik yaxshi dam olish uchun sizga sharoitlar kerak deb o’ylaydi: sayohat, yangi tajribalar, ba’zi odamlar, mehmonxona. Bu erda biz dam olish haqida kamroq gapiramiz va agar biz A. Maslou piramidasini eslasak, qondirilmagan ehtiyojlar haqida ko’proq gaplashamiz. Kattalar hayotida biz kundalik ishlar, mas’uliyat va jadvallarga shunchalik berilib ketganmizki, jismonan teatrlarga borishga, bizga yoqadiganlarni ko’rishga yoki xuddi shunday parvarishlash tartib-qoidalari bilan o’zimizni xursand qilishga vaqtimiz yo’q. Ammo agar siz hayotiylikni to’ldirish sifatida “dam olish” tushunchasiga qaytsangiz, keraksiz shartlarsiz tinchlik va o’zingizga muhtojligingiz ayon bo’ladi.

Uyda dam olish uchun g’oyalar:

  • O’qing. Badiiy yoki amaliy adabiyot, zavq yoki foyda uchun – mutlaqo har qanday turdagi, afzalroq bosma shaklda. Asosiysi, tinchlik va osoyishtalik. Siz uchun allaqachon mavjud bo’lgan hashamat.
  • O’zingizni ijodiy tarzda ifoda eting. Chizing, raqsga tushing, yozing – nima bo’lishidan qat’iy nazar, asosiysi dam olishdir.
  • O’ynang. Bu butun oila uchun, bir guruh yaqinlar uchun yoki hatto bir kishi uchun stol o’yinlari bo’lishi mumkin.
  • Joyni tashkil qiling. Tozalash va javonlardagi narsalarni rangi bo’yicha tartibga soling, mavsumga qarab bezang, biror narsani tuzating – bo’sh joyni siz uchun yoqimli qiladigan narsa.
  • O’zaro munosabatlarni mustahkamlang. Agar siz uyda yaqinlaringiz bilan bo’lsangiz, serial yoki film izlashning hojati yo’q. Muhim narsalar haqida suhbatlar va suhbatlar, umumiy maqsadlarni bilish – bu haqiqatan ham to’ldiradi.

Fikr bildirish

Email manzilingiz chop etilmaydi. Majburiy bandlar * bilan belgilangan

90 − 88 =

Akme Consalting !!!

Bizga qo‘shiling !

Kirish Yopish
error: Content is protected !!