Xotirani yaxshilash va miyangizni quvvatlantirishning 6 ta oson usuli

Ko’zlaringizni yopiq holda dush qabul qilish, xarid qilish, jongle o’ynashni o’rganish – xotirangizni qanday yaxshilashni aniqlang.

Ko’zlaringizni yumib dush qabul qiling

Dushxonaga kirayotganda darhol ko’zingizni yuming – shampunlar, jellar va sovunlarni qidirish miyangiz uchun yaxshi isinish bo’ladi (ayniqsa, uning xotira uchun mas’ul bo’lgan qismi uchun). “Ko’zi ojiz yo’naltirish – bu sizning ongingiz va xotirangizni qayta ishga tushirishning oson usuli”, – deydi Xotira bo’yicha Amerika chempionatining ikki karra g’olibi Ron Uayt. Agar siz vannaxonani his qilishdan qo’rqsangiz, oshxonaga kirishga harakat qiling. Ko’zlaringizni yoping va aytaylik, likopchani toping (lekin pichoqqa urmang).

tanangizni harakatga keltiring

Raqs harakatlari nafaqat serebellumni faollashtiradi (bu bashorat va fikr uchun javobgardir), balki sizning tanangizda samarali neyronlar aloqasi uchun zarur bo’lgan Brain Neurotrophic Factor (BDNF) ni ishlab chiqarishiga olib keladi. Los-Anjelesdagi Kaliforniya Universitetining uzoq umr ko’rish markazi direktori va Altsgeymerni oldini olish dasturi mualliflaridan biri Gari Smol: “Raqs qilish – bu ijtimoiy faoliyat, va boshqa barcha aloqa singari u ham neyronlarni faollashtiradi”, deydi. “Bundan tashqari, raqs yurakka kislorodni konvulsiyalarga etkazishga yordam beradi va muvofiqlashtirishni yaxshilaydi.”

Ishlayotgan qo’lingizni o’zgartiring

Agar siz o’ng qo’li bo’lsa, chap qo’lda bo’ling va aksincha. G’ayrioddiy qo’lga o’tkazilgan odatiy harakatlar (vilka, qoshiq, tish cho’tkasini ushlab turish) allaqachon miyangizni qayta ishga tushirishga va oddiy narsalarni o’rganishga yordam beradi. “Siz – bolaligingizda har doim bitta qo’lni ishlatib, vazifani bajarishga odatlanib qolsangiz, bu refleksga aylanadi va” uni skripka qilish “foydalidir”, – deya maslahat beradi Vanderbilt universiteti tibbiyot markazi neyroxirurgiya professori Allen Zil. (AQSH). “Qo’lingizni almashtirsangiz, miya yangi joylarni jalb qilish uchun faollashadi – bu uning uchun juda yaxshi isinishdir.”

Stol tennisi bo’yicha CCM-ni oling

“Ping-pong qo’llar bilan ko’zlarning koordinatsiyasini yaxshilaydi va miyangizga katta jismoniy mashqlar qiladi”, deydi Deniel Amen, miya tadqiqotchisi va Amen Clinic (AQSh) asoschisi. «Va umuman, esda tuting: intellektual mashg’ulotlar haqida gap ketganda, birinchi qoida – miyangiz qila olmaydigan narsalarni qilish. Har qanday yangi o’rganish miya uchun ajoyib isinishdir va stol tennisi bu ma’noda juda ajoyib “.

Do’konga boring

“Xarid qilish aql uchun ajoyib mashqdir”, deydi Gari Kichik. – Siz do’konga borasiz, yangi odamlar bilan bog’lanasiz, narxlarni hisoblaysiz. Bu harakatlarning barchasi miyaning turli sohalarini ishlashga majbur qiladi, ular esa birin-ketin ergashadilar – bu aql uchun o’zaro bog’liqlik deb hisoblang. Ammo, xarid qilish bilan ortiqcha ovora bo’lmang – ortiqcha sarflash stressni keltirib chiqarishi va aksincha, kompyuteringizga zarar etkazishi mumkin. “

Jongle o’ynashni o’rganing

Tizimli juggling miyaning ayrim sohalarini kengaytiradi, deyiladi 2013 yilda Nature jurnalida chop etilgan tadqiqotda. Uchta yangi kelganlar uch oy davomida to’p tashlashga o’rgatilgandan so’ng, vaqtinchalik lobda va parietal sulkus orqasida (vizual ma’lumot va vosita funktsiyasini qayta ishlaydigan bu sohalarda) jigarrang moddalar miqdori ko’paygan. “Jongling – va qo’pol va nozik vosita mahoratini, kosmosga yo’nalishni va ketma-ketlikni tan olishni talab qiladigan boshqa har qanday faoliyat – miyangizni qattiq ishlashga majbur qiladi, shu vaqtgacha uxlab yotgan joylarni uyg’otadi”, deydi Allen Sols.Manba: www.mhealth.ru

Fikr bildirish

Email manzilingiz chop etilmaydi.

+ 15 = 19

Previous post XOTIRANGIZNI YANGILAB TURADIGAN O’YINLAR
Next post Miya salomatligi va yorqin xotira uchun 6 qadam