Qanday qilib odamlar bilan kurashish va stressdan qochish kerak

Qiyin odamlar birovni peshtoq qilishdan, shuningdek, salbiy ta’sir ko’rsatishdan zavqlanadilar. Bularning barchasi qiyin odam bilan duch kelgan odam uchun katta stressni keltirib chiqaradi.

Sizning his-tuyg’ularingizni boshqarish qobiliyati insonning pozitsiyasi bilan chambarchas bog’liq. Samarali ishchilar qiyin bo’lganlarni uzoqroq tutishga qodir, buning uchun ular turli strategiyalardan foydalanadilar.

Qiyin odamlarning ta’sirini olib tashlash strategiyasining turlari

Agar qiyin odamlar bilan ishlashga to’g’ri kelsa, quyidagilarni bajaring:

  1. Vaqtida nafaqaga chiqing. Qiyin odamlarning doimiy shivirlashi va negativligini tinglash oson ish emas. Bunday odamlar o’z muammolari haqida gapirishdan mamnun, lekin ularni hal qilishga urinishmaydi. Salbiylik girdobiga tushmaslik uchun, o’z vaqtida ketish kerak. Agar siz qiyin odamning monologini to’xtatmoqchi bo’lsangiz, shunchaki undan muammoni qanday hal qilishini so’rang. U shunchaki sukut saqlaydi yoki suhbatni o’z yo’nalishiga qaytaradi.
  2. E’tibor bermang va moslashmang. Agar qiyin odamning xatti-harakati siz uchun asossiz bo’lib tuyulsa, u bilan raqobatlashishga urinmang. Bunday suhbatdoshdan hissiy jihatdan ajrating va faqat faktlarga munosabat bildiring.
  3. O’zingiz boshdan kechirayotgan hissiyotlardan xabardor bo’lishga harakat qiling. Siz hissiy masofani qanday saqlashni bilmaguningizcha osongina manipulyatsiya qilishingiz mumkin. Ba’zan tabassum eng yaxshi javob bo’lgan paytlar bor. Agar siz odamni tuzatishga qaror qilsangiz, barcha harakatlar haqida o’ylashingiz kerak.
  4. Chegaralarni belgilashni o’rganing. Agar siz chegaralarni belgilashni o’rgansangiz, siz ushbu turdagi odamlar bilan muloqotni to’liq nazorat qilasiz, faqat o’zingiz yoqtirmagan narsaga qachon chidamasligingizni hal qilishingiz mumkin. Agar siz bunday odam bilan yonma-yon ishlasangiz ham, bu siz u bilan boshqa hamkasblaringiz kabi ko’p vaqt sarflashingizni anglatmaydi.
  5. Oxirigacha kurashmang. Mojaro paytida turli his-tuyg’ular paydo bo’ladi, ularni boshqarishni o’rganish kerak. Agar siz buni qilmasangiz, unda bu sizga katta zarar etkazilishiga olib kelishi mumkin. O’zingizning his-tuyg’ularingizni boshqarganingizdagina, siz qayerda turish kerakligini va jim turish yaxshiroq bo’lgan joyni bilishingiz mumkin.
  6. To’g’ridan-to’g’ri muammoni o’zi hal qiling. Umuman olganda, axloqiy holat qabul qilingan hissiyotlarga bog’liq. Agar siz doimo muammolar ustida to’xtamasangiz, siz shunchaki salbiylikni boshdan kechirasiz. Qiyin odamlar bilan bo’lgan vaziyatda, ular sizni qanday bezovta qilishlari haqida o’ylashni to’xtatishingiz va ular bilan qanday munosabatda bo’lishingizni tushunishingiz kerak.
  7. O’zingizni salbiy so’zlashdan saqlaning. O’zingizni hissiy va jismoniy jihatdan yaxshi his qilish uchun, hech qanday joyga olib kelmaydigan salbiy dialoglardan xalos bo’lishingiz kerak.
  8. Yaxshi dam oling. Uyqu odam uchun quvvat oluvchiga o’xshaydi. Uyqu stressni kamaytirishga va ijobiy va faol bo’lishga yordam beradi.

Taqdim etilgan strategiyalardan qanday foydalanishni o’rganmaguningizcha, muammoli odamlar bilan bir necha bor kurashishingizga to’g’ri keladi. Har safar o’zingizning xatti-harakatlaringizga yangi narsalarni kiritganingizda, vaqt o’tishi bilan miyangiz stressli vaziyatlarni engishga qodir bo’ladi.

Manba: blog.wikium.ru

Fikr bildirish

Email manzilingiz chop etilmaydi.

3 + 4 =

Previous post Korteksning assotsiativ zonalari: miya o’zini qanday tutishini shakllantiradi
Next post Yaxshi fikrlar strategiyasi: Qanday qilib noma’lum narsalarga ko’proq bag’rikeng bo’lish
Behruzbek.uz

Telegram kanalimizga obuna bo`ling !!!

A`zo bo`lish Yopish