Qanday qilib dam olishni o’rganish kerak: samarali dam olish usullari

Har kuni biz hissiy va ruhiy holatimizga ta’sir qiladigan ko’plab kichik holatlarga duch kelamiz. Buning sog’lig’ingizga salbiy ta’sir ko’rsatmasligi uchun siz muntazam ravishda va etarlicha dam olishingiz kerak. Agar siz buning uchun kamida bir soat vaqt kerak deb hisoblasangiz, unda siz tubdan adashgansiz. Yaxshi dam olish uchun sizga atigi 15-20 daqiqa kerak bo’ladi.

Bunday shoshilinch dam olishning asosiy sharti – bu barcha gadjetlarni chetga surib, to’liq dam olishga ongli ravishda intilish. Bunday holda, kim ishlashingiz muhim emas, faqat dam olish uchun bir necha daqiqa vaqt ajratishingiz kerak.

Dam olishning asosiy texnikasi

Bugungi kunga kelib, sizning psixo-emotsional holatingizni normallashtirishingiz va shu bilan birga jismoniy dam olishingiz mumkin bo’lgan ko’plab texnikalar mavjud. Bularga meditatsiya, maxsus audio treninglar va tasalli kuylarni tinglash kiradi. Qanday qilib to’liq meditatsiya qilishni o’rganish uchun ko’p harakat talab etiladi. Ushbu maqolada siz boshlang’ich uchun mukammal bo’lgan asosiy meditatsiya texnikasi haqida bilib olasiz.

Nafas olish texnikasi

Ushbu texnikaning mohiyati shundaki, gevşemeye erishish uchun faqat to’g’ri nafas olish kerak. Nafas olishni boshqarish har kimning ham qo’lidan kelavermaydi, shuning uchun biz sog’liqqa ta’sir qiladigan psixologik muammolar va stresslarni boshdan kechiramiz. Keraksiz fikrlardan chalg’itib, maksimal yengillikka erishib, nafas olish texnikasini o’zlashtirish juda oddiy. Nafas olish texnikasi quyidagicha:

  • stulga yoki divanga bemalol o’tiring, keyin burundan chuqur nafas oling;
  • ko’zingizni yuming va to’g’ridan-to’g’ri burun orqali nafas olishingizga e’tibor bering, ichkaridan o’tayotgan sovuqqa e’tibor bering;
  • nafasingizni bir necha soniya ushlab turing;
  • keyin havoni asta-sekin chiqaring, uning issiqligini his eting;
  • texnikaning iloji boricha samarali bo’lishi uchun iloji boricha nafas olishga e’tibor bering.

Bunday oddiy texnikaga qaramay, bu juda ko’p foyda keltiradi. Siz bo’shashishga erishishingiz, yurak urishingizni pasaytirishi va dolzarb muammolar va tashvishlardan chalg’itishingiz mumkin. Meditatsiya usullarini yaxshi o’zlashtirish “Miyani zararsizlantirish” kursiga yordam beradi .

Mushaklar uchun bo’shashish

Ushbu texnikani o’tgan asrning o’rtalarida, mushaklarni bo’shatish orqali hissiy bo’shashishga erishish mumkin deb hisoblagan olimlardan biri ixtiro qilgan. Jismoniy mashqlar mohiyati – ba’zi mushaklarning o’zgarishi va bo’shashishi. Bo’shashishga erishish uchun quyidagilarni bajaring:

  • qulay tarzda stulga o’tirib, chuqur nafas oling;
  • mushtlaringizni yuming, so’ngra barcha kuchlanishlarni barmoqlaringizga o’tkazing va keyin ularni bo’shating;
  • xuddi shu tarzda, elkalarni, bo’yni, og’zini, tilini, ko’zlarini, dumg’azasini, oshqozonini, oyoqlarini navbatma-navbat tortib, bo’shashtirishga harakat qiling.

Agar siz ushbu mashqni to’g’ri bajarsangiz, unda mushaklaringiz iloji boricha bo’shashadi va siz tinchlikni his qilasiz.

Vizualizatsiya texnikasi

  • kirib, tashqariga chuqur nafas olib, tekis yuzaga bemalol o’tir;
  • endi siz o’zingiz xohlagan joyni, masalan, o’rmon, plyaj yoki tog’ni tasavvur qilib, o’zingizning fikrlaringizga e’tibor qaratishingiz kerak;
  • iloji boricha o’zingiz turgan joyning havosi va tovushlarini his qilishga urinib, o’zingizning ongingiz ostidagi rasmni saqlang;
  • iloji boricha barcha tafsilotlarni o’rganishga harakat qiling;
  • bu holatda bir oz yotganingizdan so’ng, taxminan 20-30 daqiqa, asta-sekin haqiqiy dunyoga qaytishni boshlang;

Ushbu mashqlarning barchasi boshlang’ich uchun gevşeme ta’sirini tushunish va maksimal darajada oshirish uchun etarli darajada sodda. To’liq dam olish va kundalik muammolardan uzilish uchun har kuni vaqt topishga harakat qiling. Meditatsiyani e’tiborsiz qoldirmang, chunki buning natijasida siz nafaqat jismoniy, balki ruhiy holatingizni ham normallashtira olasiz.

Manba:blog.wikium.ru

Fikr bildirish

Email manzilingiz chop etilmaydi.

9 + 1 =

Previous post Ruhiy aks ettirish
Next post Baxtli hayot uchun psixologik amaliyotlar