Xavotirni yengishning 6 samarali usuli

Hayajon – bu psixikaning turli xil kutilmagan hodisalar va kutilmagan hodisalarga tabiiy reaktsiyasi bo’lib, afsuski, bu juda zarur bo’lganda samarali harakat qilishimizga to’sqinlik qiladi.

Yaxshiyamki, kuchli tashvishlarni tezda engishga va vaziyatni to’liq nazorat qilishga imkon beradigan samarali usullar mavjud. Ularni xizmatga oling!

1. Vannadagi suv

Ushbu usul tashvish bilan tanasini boshqarishni to’liq yo’qotadiganlar uchun yaxshi ishlaydi. Qo’rquv ulardagi jismoniy namoyonlarni keltirib chiqaradi – qo’llarning titragani, tizzalaridagi titroq, nafas qisilishi, kontsentratsiyani yo’qotish.

Bunday vaziyatda o’zingizga yordam berishning yagona usuli bu e’tiborni jismoniy ko’rinishlardan kuchli hissiyotlarga o’tkazishdir. Ushbu uslub “Muzli suv tubi” deb nomlanadi. Yo’q, sizga chelak kerak bo’lmaydi – siz hojatxonaga borib, sovuq suv bilan yuvishingiz kerak, uni yuving va bilaklaringizni tirsagingizga qadar. Tana qayta tiklanadi, jonlantiradi va “bu erda va hozir” ga qaytadi.

2. Ichki muloqotni to’xtating

Ko’pincha, intervyu oldidan yoki tomoshabinlar oldida nutq so’zlashdan hayajonlanish odamni o’zini shamollatib qo’ygani uchun vahima bosadi. Bu bezovta qiladigan narsani doimiy ravishda takrorlash va voqealarni rivojlantirish uchun achinarli stsenariylarni ishlab chiqishdan kelib chiqadi. Kambag’al odam hushyor fikrlash, vaziyatni baholash, haqiqatni fantastika bilan ajratish qobiliyatini yo’qotadi.

Bunday holda, irodani mushtga yig’ish va ushbu ichki radiosni g’arq qilish muhimdir. Bir parcha qog’oz oling va tashvishlaringizning sababini atigi uch so’z bilan izohlang. Ularga qarang va o’zingizga savol bering: bularning barchasi haqiqatan ham bunday katta tajribaga loyiqmi? Ushbu mashqdan so’ng, shubhasiz, vaziyat to’xtab qolmaganini va sizning tasavvurlaringiz juda ko’p “o’ylab topilgan”.

3. Xayolingizni chalg’itib oling

Ko’zlaringizni yumib, “o’zingizga kirib olsangiz”, tuyulishi mumkin, keyin qisqa noxush hodisaga bardosh berish osonroq bo’ladi. Aslida, hamma narsa aksincha!

Diqqatni atrof-muhitning biron bir ob’ektiga qaratish va uni iloji boricha uzoqroq saqlash kerak. Narsani barcha nuanslarida ko’rib chiqing, naqshning tafsilotlari yoki elementlari sonini hisoblang, ob’ekt ichkaridan qanday joylashtirilganligi haqida o’ylang. Ya’ni ongingizda har qanday chalg’ituvchi manevralar qiling, garchi ular ma’nosiz bo’lsa ham.

4. Kechiktirmang

Odam o’zini qo’rqitadigan vaziyatni “ertaga” qoldirishga moyil – masalan, xo’jayin bilan suhbat yoki stomatologga sayohat. Bu taktikada asab hujayralari saqlanib qolgandek tuyuladi. Ammo uning salbiy tomoni va juda yoqimsiz tomoni bor ekan.

X soatni qancha kechiktirsak, ruhiyatimizga shikast etkazadigan omil bo’yinturug’i ostidamiz. Va qanchalik hayajon kuchayadi. Muqarrar voqea yuz berganda, biz noqulay voqealar avjiga chiqamiz.

Ma’lum bo’lishicha, qo’rquv katastrofik darajaga ko’tarilishidan oldin, vaziyatni iloji boricha tezroq hal qilish ancha samaraliroq.

Manba: blog.wikium.ru

Fikr bildirish

Email manzilingiz chop etilmaydi.

89 + = 90

Previous post Atrofdagi hamma narsadan bezovtalanishni va g’azablanishni to’xtatish uchun 5 ta maslahat
Next post Vaqtdan oqilona foydalanishning 7 qoidasi