Behruzbek.uz

Muvaffaqiyat sari yo'l…

O’zingizning fikrlash vositangizga qo’shish uchun 20 ta fikr

Dunyo miqyosidagi eng katta muammolarni hal qilish va qaror qabul qilishda murakkabliklar, qiyin qarorlar va hayotni o’zgartiradigan to’siqlarni engib o’tish uchun bir qator printsiplar, qisqartmalar, ramkalar va aqlli vositalarga tayanadi.

Bu super fikrlashning bir necha tamoyillari. Men ularni intellektual hayotimni yaxshilash uchun ishlataman. Ularning barchasi sizga yaxshiroq o’ylashga yordam beradi va umid qilamanki, ular sizning intellektual qiziqishingizni uyg’otadi. Har bir fikrlash modeli hayotga qarashingiz mumkin bo’lgan turli xil ramkalarni taklif etadi.

Vakolat doirasi

Agar hayotda va biznesda muvaffaqiyat qozonish imkoniyatini oshirmoqchi bo’lsangiz, bilim chegaralarini aniqlang. O’zingiz bilgan va bilmagan narsalar haqida aniq bo’ling. Va bu doirani kengaytirish uchun harakat qiling, lekin hech qachon bugungi holatingiz haqida aldanmang.

Oddiy ta’sir qilish effekti

Bizning har qanday narsaga moyilligimiz shunchaki u bilan tanish ekanligimizdir. Biror narsani ko’rsangiz yoki eshitsangiz, shuncha zavqlanasiz. Bunga tanishish printsipi ham deyiladi. E’tiboringizni qanday sarflayotganingizga e’tibor bering.

Fikrlash tajribasi

Barcha amaliy bilimlar fikrdan kelib chiqadi. Bu sizning fikrlaringiz, tushunchalarimizni sinab ko’rish va fikrlashimizni aniqlashtirish uchun biz sizning boshingizda tuzadigan tizimli, ongli, mantiqiy va ob’ektiv xulosalar.

Okkamning ustara

Eng oddiy echim deyarli har doim eng yaxshisidir. Iloji boricha kamroq qismlarga ega bo’lgan narsalarni tushuntiring. Aniqlikka e’tibor bering. Muammoni hal qilishda ikkita teng ehtimolli echimingiz bo’lsa, eng soddagisini tanlang.

Tuyaqush ta’siri

To’g’ri bo’lishni istagan narsalar bilan qarama-qarshi ma’lumotlardan qochish istagi. Odamlar tez-tez o’zlarini haddan tashqari his qilishganda, stress yoki xavotirda muhim ma’lumotlardan qochishadi yoki e’tiborsiz qoldiradilar.

Ikkinchi darajadagi fikrlash

Qarorlarimizning kutilgan va kutilmagan oqibatlarini ko’rib chiqish jarayoni. Yoki ikkinchi, uchinchi va n-darajali vazifalar orqali o’ylash qobiliyati.

Murakkab

Kichik miqdordagi pul, vaqt va energiyani muntazam ravishda sarmoya qilish uzoq muddatda o’z samarasini beradi. Gap nafaqat pul haqida ketmoqda. Xuddi shu printsip odatlarga, munosabatlarga, g’oyalarga va tajribalarga nisbatan ham qo’llanilishi mumkin. Vaqt yoki pulning ozgina xarajatlarini e’tiborsiz qoldirmang.

Eyzenxauerning qaror matritsasi

Vazifalaringizni muhim va shoshilinch ustunlarga ajrating. Ba’zi narsalar muhim va shoshilinch, boshqalari favqulodda, ammo muhim emas, ba’zilari muhim emas, ammo favqulodda, boshqalari esa na muhim va na favqulodda. Farqni bilish sizga kerakli ishni kerakli vaqtda qilishga yordam beradi.

Pareto effekti

Ushbu qoida sizning harakatlaringizning 20% ​​sizning natijalaringizning 80% ni tashkil qiladi deb taxmin qiladi. Sizning mahsulotingizning 80% odatda sizning kirishingizning 20% ​​tomonidan ishlab chiqariladi. O’z vaqtingizni oqilona sarflang.

Afsuski minimallashtirish doirasi

Hayotga nazar tashlarkan, afsuslanishni minimallashtirishni xohlaysiz. Shunday qilib, o’zingizni kelajakka proektsiyalash va hozirgi harakatlaringizga nazar tashlab, siz keksayganingizdan ko’ra yaxshiroq tanlov qilishingiz mumkin.https://7ef246b8850a0d6c787562ae86ce49c9.safeframe.googlesyndication.com/safeframe/1-0-38/html/container.html

Inversiya

Oldinga va orqaga o’ylang. Miyangizga vaqti-vaqti bilan narsalarning qarama-qarshi tomoni haqida o’ylab ko’ring. Qanday qilib sog’lig’ingizni, ish unumdorligingizni, munosabatlaringizni yoki moliyaviy holatingizni buzishingiz mumkin? Inversiya odatdagi fikrlash tarzingizdan tashqariga chiqishga imkon beradi va xatolar va noto’g’ri qarorlardan qochishga yordam beradi.

Xok printsipi

Oddiy, aniq maqsadlar va printsiplar murakkab va aqlli xatti-harakatlarga olib keladi. Murakkab qoidalar va qoidalar oddiy va bema’ni xatti-harakatlarni keltirib chiqaradi.

Hissiy ifloslanish

Empatiya hissiyotlarni kuzatuv orqali bir kishidan boshqasiga o’tkazishda ishlaydi. Baxt va baxtsizlik sevgi kompaniyasini.

Fikrlash kulrang

Dunyoga qora va oq rangda qaramang; o’rtasida kul rangni ko’rishga harakat qiling. Hayotiy qarorlarni diqqat bilan qabul qiling. Yaxshi, yomon, rost, yolg’on, ob’ektiv va intuitiv variantlar atrofida fikrlash, ma’lumot to’plash va o’zingizning bevosita fikrlaringiz doirasidan tashqariga chiqish uchun vaqt sotib olish oqilona.

O’z-o’zini cheklash

Muvaffaqiyatsizlik o’z qadr-qimmatini pasaytirishi mumkinligidan qo’rqib, biror narsa qilishga urinishga qarshi turish istagi.

Asosiy fikrlash

Siz biron bir narsa haqida “bilaman” deb o’ylagan har qanday taxminlarga faol qarshi turish, so’ngra yangi bilim va echimlarni noldan yaratish amaliyoti. Deyarli toza shifer kabi.

Rejalashtirish xatosi

Vazifalar ko’pincha kutilganidan ko’proq vaqt talab etadi. Bu nekbinlik tarafkashligining ta’siri va u nafaqat vaqtni kam baholashni, balki xarajatlar va xatarlarni ham tasvirlaydi.

Cho’kib ketgan xarajatlar xatosi

Sarmoyalangan resurslar – vaqt, pul va kuch – siz tiklana olmaysiz. Odamlar ilgari investitsiya qilingan resurslar (vaqt, pul yoki kuch) natijasida ish olib borishda yoki harakat qilishda davom etganda, xarajatlarning xatosiga yo’l qo’yishadi.

Uchburchak

Qaror qabul qilishdan oldin bir nechta manbalardan ma’lumot to’plash va tasdiqlash. Bu sizga yaxshi nuqtai nazar beradi va bitta manbaga tayanmasdan xolislikni yo’q qilishga yordam beradi.

Ehtimoliy fikrlash

Hodisa yuz berishi yoki bo’lmasligi ehtimolini taxmin qilish qobiliyati. Imkoniyat va ehtimollikni farqlashni o’rganib, har bir tanlov stavkalarini uning ehtimoli bilan o’lchab, matematik yondoshuv yordamida masalalarni echishingiz mumkin.

Borgan sari murakkablashib borayotgan dunyoda fikrlash vositalari tezroq o’ylash va yaxshi qarorlar qabul qilishda juda foydali bo’lishi mumkin. Agar siz kengroq fikrlash vositalarini ishlab chiqarsangiz, unda aqlli va yaxshi qarorlar qabul qilish qobiliyatingiz yaxshilanadi, chunki to’g’ri javob olish uchun ko’proq imkoniyatlarga egasiz.