O’zingizdagi tushkunlik va salbiy narsalardan qanday qutulish mumkin?

Hayotning faol ritmi va vaqt etishmasligi tufayli odamlar stressga duchor bo’ladilar. Shu munosabat bilan vahima hujumlari, depressiya va boshqa muammolar paydo bo’lishi mumkin. Shunga qaramay, siz o’zingizdagi salbiy narsalardan bir nechta usullardan foydalanib qutulishingiz mumkin, ularni quyida ko’rib chiqamiz.


Sababini aniqlash

Birinchi qadam muammoning ildizini aniqlash va yo’q qilish, oqibatlari bilan shug’ullanmaslikdir. Sizga aniq nima ta’sir qilishini hech o’ylab ko’rganmisiz? Birinchidan, tanho joyni toping va o’zingizga savollar berishni boshlang. Javoblarni daftarga yozib olish mumkin, shunda ularni boshingizda ushlab chalg’itishingiz shart emas. Ichki tashvishlanishning eng keng tarqalgan sabablari bu dangasalik, maqsadlarning etishmasligi va motivatsiya etishmasligi. Hayotda qo’rquvlar va tushunarsiz tajribalar uchun joy bo’lmasligi uchun, u ma’no bilan to’ldirilishi kerak.

Salbiylikdan xalos bo’lish

Barcha fikrlar va tajribalar sizning boshingizdagi impulslardir, shuning uchun ular sizning hayotingizga ta’sir qilmasligi uchun hamma narsani qilishingiz kerak, lekin siz o’z taqdiringizning egasi bo’lasiz. Agar siz kichik muammolarga e’tibor bermasdan hayotdan zavqlansangiz, unda siz chinakam baxtli bo’lasiz. Shuning uchun, siz boshingizda sodir bo’layotgan barcha narsalar haqida to’xtamasligingiz kerak.

Harakat hayotdir

Ilgari hech qachon qilmagan bo’lsangiz ham, sport bilan shug’ullanishni boshlang. Kundalik mashq qilishni boshlaganingizda, mushaklaringiz kuchayadi va siz biron bir narsa qilishni xohlaysiz. Sizning kuchingiz jismoniy mashqlar bilan bog’liq.

Dam olishni unutmang

Biror kishi ishda bor kuchini qoldirib, eskirish uchun ishlasa, u o’zini jismonan va ruhan yomon his qila boshlaydi. Qo’shimcha omil uydagi janjal bo’lishi mumkin, bu ham asab tizimiga ta’sir qiladi. Iloji boricha samarali bo’lish uchun siz o’z vaqtida va to’g’ri dam olishingiz kerak. Haftada bir marta dam olish kunini oling. Tozalash, ovqat pishirish, muhim narsalar va boshqalarni unuting va o’zingizni qiziqarli narsalar bilan band qiling. Sizga kun bo’yi divanda yotish va kino tomosha qilish yoqishi mumkin.

Tuyg’ularning tarqalishi

O’zingizning his-tuyg’ularingizni ko’rsating va iloji boricha ongingizni bo’shatish uchun ularga imkoniyat bering. Yolg’iz qolganda vaqti-vaqti bilan o’zingizni tozalab turing. Siz qichqirishingiz yoki yostig’ingizga yig’lashingiz, aks ettirishingiz yoki hatto qasam ichishingiz mumkin. Sizning his-tuyg’ularingiz to’liq bo’shatilgach, siz darhol yengillikni his qilasiz.

Do’stingiz bilan suhbatlashish

Ba’zan yaqin do’stingizdan maslahat so’rash ortiqcha bo’lmaydi. Mavzu etarlicha bema’ni bo’lsa ham, uni hukm qilishdan qo’rqmang. O’zingizni uning o’rniga qo’ying va do’stingiz sizga murojaat qilsa, qanday munosabatda bo’lishingizni o’ylab ko’ring.

Axborot axlati bilan

Zamonaviy dunyoda ma’lumot bizga sezilarli ta’sir ko’rsatadi. Shunday qilib, negativlikdan xalos bo’lish uchun faqat ijtimoiy tarmoqlar, televizor va yangiliklarni bir muncha vaqt unutish kifoya. Shundan so’ng siz qanchalik baxtli bo’lganingizni tushunasiz.

Manba: Blog.wikium.ru

Fikr bildirish

Email manzilingiz chop etilmaydi.

+ 26 = 31

Previous post Jamoada ijobiy psixologik iqlimning shakllanishi qanday?
Next post Xavotirni boshqarish usullari
Behruzbek.uz

Telegram kanalimizga obuna bo`ling !!!

A`zo bo`lish Yopish