Asab tizimini qanday kuchaytirish mumkin?

O’tmishdagi qoldiqlar va ularning fonida paydo bo’lgan xurofot keksa avlodda markaziy asab tizimining muammolariga, xususan, psixikaga salbiy munosabatni shakllantiradi, shuningdek o’z vaqtida zarur choralarni ko’rishga xalaqit beradi. Uyalmaydigan odamlar immunitetning pasayishi, oshqozon-ichak trakti bilan bog’liq muammolar va nafas olish yo’llari kasalliklariga moyilligi haqida shikoyat qiladilar, asab tizimini ham kuchaytirish va tuzatish zarurligini tan olishdan uyaladilar. Yaxshiyamki, barcha ruhiy muammolar patologik xarakterga ega emas va tibbiy aralashuvni talab qiladi. Muammoga o’z vaqtida e’tibor qaratish va uyda o’zingizga yordam berishga harakat qilish muhimdir.

Ruhiy kasalliklarning eng ko’p uchraydigan sabablari asab tiqilishi va hissiy tanglikdir. Doimiy stressda, spazmda bo’lgan, to’liq bo’shashishni olmaydigan va natijada tiklanish qobiliyatini yo’qotadigan tananing asab tolalari.

Muammolarning rivojlanish belgilari

Asab tizimidagi muvozanatni ko’rsatadigan bir qator alomatlar mavjud. Bunga quyidagilar kiradi:

  • uyquchanlik, doimiy charchoq hissi, befarqlik;
  • depressiv yo’nalish;
  • konsentratsiyaning pasayishi, diqqatni jalb qilish;
  • ruhiy holatning asossiz o’zgarishiga moyilligi;
  • psixosomatik kasalliklar, uyquning buzilishi;
  • ovqatlanish buzilishi;
  • libido va jinsiy faoliyat bilan bog’liq muammolar;
  • jamiyatga moslashishdagi qiyinchiliklar.

Uyda psixikani qanday mustahkamlash mumkin?

Asab tizimini tiklash yo’lidagi eng muhim qadam shikast etkazuvchi omillarni minimallashtirishdir. Shuningdek, profilaktika choralari dasturi ma’lum metodlarni amalga oshirishni va biologik faol qo’shimchalarni (parhez qo’shimchalarini) qabul qilishni o’z ichiga oladi.

Mashqlar va usullar

Sog’lom turmush tarzi, kun tartibiga rioya qilish, sport va jismoniy tarbiya tananing umumiy ohangini kuchaytiradi va stressga chidamliligini maksimal darajada oshiradi.

Asab tizimini reabilitatsiya qilishning samarali psixologik vositalari atrof-muhit o’zgarishi va yangi taassurotlar olish deb hisoblanadi. Salbiy fikrlardan chalg’itib, ijobiy odamlar bilan aloqalar muhim rol o’ynaydi. Uy hayvonlariga g’amxo’rlik qilish va ular bilan ishlash asab tizimiga ijobiy ta’sir ko’rsatadi.

Dori-darmon va oziq-ovqat

Sog’lom turmush tarzi tamoyillariga rioya qilish bilan birgalikda eng katta samaradorlik vitamin komplekslaridan foydalanish va muvozanatli ovqatlanishdir. B, C va E vitaminlarini etarli darajada olish juda muhim, profilaktika maqsadida pion, tulki, nilufar, ona suti va valerian damlamalari, o’simliklardan tayyorlangan damlamalar va yalpiz, limon balzam, Seynt Jonning sutidan damlamalar ishlatiladi.

Jiddiy shikast etkazuvchi hodisalar va ularning katta tajribasi bo’lsa, jiddiy sedativlar, trankvilizatorlar va antidepressantlarni buyuradigan mutaxassisga murojaat qilish tavsiya etiladi.

Kuchli asab va psixologik barqarorlik kuchli shaxsni shakllantirishning kalitidir, stressli vaziyatlarni engishga yordam beradi, aql-idrokni targ’ib qiladi va hayot sifatini yaxshilaydi.

Bolalarning asab tizimini kuchaytirish

Odatda, bolada xulq-atvoridagi og’ish faqat uning tarbiyasidagi xatolar tufayli sodir bo’ladi, deb qabul qilingan. Biroq, bu har doim ham shunday emas. Psixikaning namoyon bo’lishidagi og’ishlar bolaning asab tizimining zaifligi bilan bog’liq bo’lishi mumkin.

O’sib borayotgan organizmga asosan tabiiy mahsulotlardan iborat to’liq muvozanatli ovqatlanish va kunlik rejimga qat’iy rioya qilish kerak.

Eng zararli omillar: harakatsiz turmush tarzi, toza havoda sayr qilishning etishmasligi, bir xildagi menyu, kompyuter o’yinlariga qaramlik, etarli darajada dam olish va uxlash.

O’sib borayotgan organizmda sog’lom psixikani shakllantirishda oilaviy muhit ham katta rol o’ynaydi.

Markaziy asab tizimining ishlarida patologik buzilish belgilari paydo bo’lganda, siz darhol mutaxassisdan yordam so’rashingiz kerak – bolalar nevrologi yoki psixiatr.

Ruhiy salomatlikni saqlashning ahamiyati

Hayot davomida barcha odamlar vaqti-vaqti bilan salbiy his-tuyg’ularni boshdan kechirishadi. Biroq, sog’lom sog’lom psixikaga ega shaxslar ular bilan kurashishni ancha osonlashtiradi va hayotga moslashadi. Agar biror kishi stress bilan kurashishda o’zini kuchsiz his qilsa, siz barcha cheklovlar va qo’rquvlar haqida unutishingiz va darhol tibbiy muassasadan yordam so’rashingiz kerak. Mutaxassis tomonidan tayinlangan davolash, psixoterapiya kursi va o’zini o’zi tashkil qilish ko’nikmalariga ega bo’lish kasallikka qarshi kurashda albatta foydali natijalar beradi.

Manba: Blog.wikium.ru

Fikr bildirish

Email manzilingiz chop etilmaydi.

2 + 8 =

Previous post Sotsionika nima?
Next post Kognitiv xulq-atvor terapiyasining turlari va afzalliklari