Miya salomatligi va yorqin xotira uchun 6 qadam

Nevrolog Devid Perlmutter miya samaradorligini saqlashga yordam beradigan dastur ishlab chiqdi.

Foydali lazzatlar

Ko’ngilxushlik va zavq miyaga foydali. Birinchidan, bu stressni engillashtiradi va umuman tanaga salbiy ta’sirini kamaytiradi. Ikkinchidan, yangi ko’nikmalarni rivojlantirishni talab qiladigan tadbirlar yangi neyronlarning paydo bo’lishiga hissa qo’shadi. Va bu miyani yoshartirish jarayonini boshlaydi. Agar siz muntazam ravishda qiziqarli mashg’ulotlar uchun vaqt topsangiz, unda siz nafaqada keksa marasmusdan kamroq azob chekish xavfi bor.

Agar siz butun vaqtingizni faqat ish va jiddiy narsalarga sarflasangiz, demak siz miyangizni muhim va foydali tajribalardan mahrum qilasiz.

O’qishni davolash

Ilmiy haqiqat: sevimli mashg’ulot va sevimli mashg’ulotlarning etishmasligi kasallik xavfini oshiradi. Masalan, kitoblarni o’qish nafaqat zavq va e’tiborni jalb qiladi, balki tanani tiklashga va kuch olishga imkon beradi. O’qish, shuningdek, miyaning aks holda ishlatilmaydigan joylarini rag’batlantiradi.

Qanchalik ko’p o’qisangiz, aqlli bo’lasiz.

Haddan tashqari og’irlik o’ylashni qiyinlashtiradi

Haddan tashqari og’irlik xotira muammolariga olib keladi (ajoyib xotiraga ega bo’lishni xohlaysizmi?) Va miyaning erta qarishini qo’zg’atadi. Semirib ketish erkin radikallar va yallig’lanishning o’sishini rag’batlantiradi, bu esa miya hujayralari sonini kamaytiradi. Boshqacha qilib aytganda: agar bizda ortiqcha vazn bo’lsa, unda biz uchun o’ylash, o’rganish va ishlash ancha qiyinroq. Devid Perlmutter oddiy va sodda echimni taklif qiladi: dietangizni o’zgartiring.

Aql-idrok uchun oziq-ovqat

Miyaga zarar etkazadigan javonlardan saqlaning. Darhol sog’lom odamlarga boring: tuxum, B va E vitaminlari bo’lgan mahsulotlarni sotib oling, yoz hali tugamagan bo’lsa ham, rezavorlar iste’mol qilish imkoniyatini unutmang.

Olimlar, agar siz ular bilan eski kalamushni boqsangiz, u yoshlardan ham yomonroq fokuslar qila boshlashini isbotladilar. Masalan, mersini va karapuz tarkibida antosiyaninlar, kuchli antioksidantlar mavjud bo’lib, ular mayda qon tomirlarini erkin radikallardan himoya qilishga va miya qon aylanishini yaxshilaydi. Mavsum tugashi bilan siz muzlatilgan mevalardan foydalanishingiz mumkin: ularni do’konda topish oson. Uni o’zingiz tayyorlashingiz yaxshiroqdir.

Haftada ikki-uch marta yarim stakan rezavor mevalarni iste’mol qilishni maqsad qiling. Esdan chiqarma.

Miya uchun mashqlar

Jismoniy mashqlar bo’lmasa, mushaklar muqarrar ravishda zaiflashadi. Xuddi shu narsa miya bilan sodir bo’ladi. Agar siz ma’lumotni yodlashingiz qiyinroq bo’lib qolgan bo’lsa, avvalgidek konsentratsiyasiz bo’lsangiz, sizning ijodiy kuchlaringiz bir xil bo’lmaganda – bu miya hujayralari “o’qitish” ga muhtojligini aniq ko’rsatib turibdi.

Ushbu xotira mashqlarini bajarib ko’ring. Rasmdagi hayvonlar guruhini bir daqiqaga yodlang. Boshqa o’qimang.

Endi rasmga qaramasdan hayvonlarning nomlarini alifbo tartibida yozing. Xo’sh, u birinchi marta qanday ishladi? Agar yo’q bo’lsa, mashq qilishda davom eting.

Shirin afsona

Shirin taomlar qon shakar miqdorini oshiradi, bu esa miya hujayralariga zarar etkazishi va xotira muammolarini keltirib chiqarishi mumkin. Shu ma’noda shakarning tabiiy turlari deb ataladigan jigarrang shakar yoki asal oddiy oq rangdan yaxshiroq emas. Shunday qilib, iloji boricha har qanday shaklda shakar iste’mol qilishni cheklashga harakat qiling. Va keyin siz “xotirasiz shirin tish” bo’lib qolasiz.

Kitobni o’qishning oltita sababi

Bizning miyamiz favqulodda qobiliyatlarga ega va siz ulardan to’liq foydalana olasiz – shunchaki unga kerakli vositalarni berishingiz kerak. Va uning ishlashini biroz qo’llab-quvvatlash uchun. Bu oson.

Siz miyaning tez-tez uchraydigan kasalliklari haqida bilib olasiz
. Xavfli guruhga kirishingizni tushunib
oling (batafsil test mavjud) Qarish, ovqatlanish va stress miyaga
qanday ta’sir qilishini bilib oling . Shuningdek , miyani qanday ovqatlar vayron qiladi,
uning darajasini boshqarish stress (bu qiyin emas)
Ichkarida – miya faoliyatini baholash va yaxshilashga yordam beradigan testlar va mashqlar.

Blog.mann-ivanov-ferber.ru saytidan  olingan ma’lumotlar

Fikr bildirish

Email manzilingiz chop etilmaydi. Majburiy bandlar * bilan belgilangan

− 3 = 2

Akme Consalting !!!

Bizga qo‘shiling !

Kirish Yopish
error: Content is protected !!