Melankoliyani nima ? Uni qanday yengish mumkin?

Hammamiz melankoliyani eshitdik.¬†Xafalik, melankoli, yomon kayfiyat – bularning barchasi uning belgilaridir.¬†Keling, ushbu holatning alomatlarini va kurash usullarini batafsil ko’rib chiqaylik.

Melankoli boshqacha

Melankoliyaning holati bir necha darajaga ega. Masalan, engil daraja vaqtinchalik qayg’uga hamroh bo’lishi mumkin. Ushbu daraja xavfli emas va etarli darajada tez o’tadi. Inson o’z kayfiyatini yaxshilash va qayg’udan xalos bo’lish bo’yicha turli xil maslahatlardan foydalanishi mumkin.

Melankoliyaning og’ir darajasi ancha jiddiyroq. U ruhiy tushkunlik kabi jiddiy psixologik kasalliklar bilan birga bo’lishi mumkin. Bunday holda, melankoliyadan aziyat chekayotgan odamning sog’lig’i yomonlashishini oldini olish va o’z vaqtida ma’lum psixologik qiyinchiliklarni boshdan kechirayotgan bemorni tajribali psixoterapevtdan yordam so’rashga ishontirish muhimdir. Ko’pgina hollarda, u faqat kayfiyatni qanday yaxshilash va depressiya va xavotirdan xalos bo’lish haqidagi savolga to’g’ri javob topa oladi.

Asosiy narsa – tanangizni tinglash.

Melankoliya bir qator xususiyatlarga ega bo’lgani uchun uni tanib olish juda oson. Shunday qilib, melankoli bilan og’rigan odam uchun depressiya hissi xarakterlidir. Uning tushkun holati, tashvish darajasi oshgan. Melankoli bilan og’rigan odam hayotning quvonchini boshdan kechirmaydi. Ba’zan hayot unga umuman ma’nosiz bo’lib tuyuladi. Melankoli bilan bir qatorda uyquni buzish, befarqlik, tanadagi zaiflik kabi fiziologik alomatlar ham mavjud.

Shuni yodda tutish kerakki, melankoliya ishdagi yoki maktabdagi stress, yaqin kishining o’limi, o’zini past baholash kabi ob’ektiv sabablarga ega bo’lishi mumkin. Bunday holatda psixologdan yordam so’rash yaxshidir. Siz oddiy usullardan foydalanib, o’zingizning oddiy melankoli bilan kurashishga urinib ko’rishingiz mumkin.

Melankoliya bilan kurashish usullari

Yomon kayfiyatdan xalos bo’lishning 5 usulini sinab ko’rishingizni tavsiya qilamiz.

1) Muloqotdan voz kechmang

Qoida tariqasida, melankoli bilan og’rigan odam hech kim bilan aloqa qilishni xohlamaydi. U hech kim bilan aloqa qilmasdan, o’z uyida yashirinishni xohlaydi. Shunga qaramay, do’stlaringiz yoki oilangiz bilan uchrashuv foydali bo’lishi mumkinligini yodda tuting. Bunday uchrashuvlar melankoli bilan og’rigan odamni xafa bo’lgan fikrlardan xalos bo’lishiga, o’z ehtiyojlarini, iliqligini, yaqinlariga g’amxo’rligini his qilishlariga yordam berishi mumkin. Bunday holatda bo’lgan odam o’z muammosi bilan yolg’iz qolmasligi kerak.

2) Salbiy fikrlarni boshqarishni o’rganing

Melankoli holatida siz o’zingizdan yomon fikrlarni haydashni o’rganishingiz kerak. Siz yorqin va ijobiy narsa haqida o’ylashingiz kerak, o’zingizni o’ylamang, muammolarga to’xtamaslikka harakat qiling.

3) Siz boshqalarga yordam berishingiz kerak

Melankoliyadan aziyat chekadigan odam o’zini o’zi his qiladi. U atrofidagi dunyoni ko’rishni va eshitishni to’xtatganday tuyuladi, faqat o’ziga va azob-uqubatlariga e’tiborni qaratadi. Shunga qaramay, atrofdagi odamlar ham yordamga muhtoj bo’lishi mumkin, ular bizga muhtoj bo’lishi mumkinligini unutmaslik kerak. Odamlarga yordam berish, ehtimol, odamning tashvishlaridan hech bo’lmaganda qisman xalos bo’lishiga yordam beradi.

4) Hech kimni hukm qilmang

Agar melankoliya odamlarda xafagarchilik yoki umidsizlik tufayli kelib chiqsa, o’tgan tajribalar haqida ijobiy fikr yuritish yordam beradi. Shuni esda tutish kerakki, hamma odamlar har xil. Ular birovning umidlarini qondirishlari shart emas. Aslida, bu odamlar boshqacha bo’lishi juda katta ortiqcha. Bir xil robotlar dunyosida yashash nihoyatda zerikarli bo’lar edi. Melankoliyadan aziyat chekayotgan kishi bir kun kelib u har tomonlama o’ziga mos do’stlar guruhini topishiga ishonishi kerak.

5) Kundalik hayotingizni o’zgartirishga arziydi

Ba’zida melankoli noto’g’ri kun tartibi tufayli paydo bo’lishi mumkin. Oziqlanishga e’tibor bering. U ayni paytda sog’lom va mazali bo’lishi kerak. Sizga sog’lom uyqu, toza havoda sayr qilish kerak. Melanxoliyadan aziyat chekadigan odam yotishdan oldin yotoqxonani ventilyatsiya qilishi, ortiqcha ishlamasligi kerak. Ehtimol, etarlicha uxlash va umumiy farovonlik melankoliyani davolaydi va tashvish darajasini normallashtiradi.

Behruzbek Hamidov

Blogger,Psixolog,Web-dasturchi,Seo mutaxasis

Fikr bildirish

Email manzilingiz chop etilmaydi. Majburiy bandlar * bilan belgilangan

Next Post

Atrofingizdagi hamma narsadan bezovtalanishni va g'azablanishni to'xtatish uchun 5 ta maslahat

Sesh Okt 20 , 2020
Noxush holatlar yoki hodisalar har doim g’azab, g’azab, tirnash xususiyati keltirib chiqaradi. Bu mutlaqo tabiiy reaktsiyalar, ammo ular hayotda doimiy sherik bo’lib qolmasliklari uchun ehtiyot bo’lish kerak. Agar kichik muammolar ham juda kuchli tirnash xususiyati va g’azabga olib keladigan bo’lsa, unda shoshilinch choralarni talab qiladigan psixologik muammo allaqachon mavjud. Odamlar, ularning xatti-harakatlari va […]