Imtihon stressi nima va undan qanday qutulish mumkin?

Imtihon oldidan stresslar ba’zan imtihonlardan oldin bo’ladi. Sizning stressingiz sizni o’qishga xalaqit beradi. Ammo antidot borligini unutmang!

Imtihondagi stress har bir talaba uchun haqiqatdir … Sirli savollarga to’la stol oldida o’tirish fikri yuragingizni tezlashtirishi mumkin. Sizning tanangiz terlayotganini sezishingiz mumkin. Oddiy usullar bilan ushbu qo’rquv va imtihon stressini engishingiz mumkin. Bizning tavsiyalarimizni ko’rib chiqishingizni tavsiya qilamiz!

Imtihondagi stressni engish usullari

Imtihondagi stress bilan kurashish sizning akademik martabangizda ko’proq muvaffaqiyat qozonishingizga yordam beradi. O’zingizning ruhiy salomatligingizni ijobiy holatga keltirish uchun kerakli tanaffuslarni berishni unutmang. O’qish sizga imtihonda xohlagan muvaffaqiyatni bermaydi. Xo’sh, yana nima qila olasiz?

  • Oddiy nafas olish san’atini eslang ! Bir necha marta chuqur nafas oling va ekshalatsiya bilan ongingizni bo’shating. Bu oddiy masala; Ammo imtihon vahima paydo bo’lganda, uni osonlikcha unutish mumkin.
  • Ijobiy narsalarni o’ylab ko’ring ! Imtihonda yaxshi natijalarga erishishingizga xalaqit beradigan eng yaxshi narsa – salbiy so’zlar bilan vahima qo’zg’ash. Ijobiy narsalarga e’tiboringizni qarating. Buni qila olishingizga o’zingizni ishontiring. Bundan tashqari, tasavvur qiling, agar siz imtihonda 100 dan 100 ni ololmasangiz, bu dunyoning oxiri bo’lmaydi.
  • Sport bilan shug’ullanishga vaqt ajrating ! Miya faoliyatini yaxshilashning juda yaxshi usuli bu tanangizdagi qon oqimini yaxshilashdir. Jismoniy mashqlar bu ajoyib usul. Shuningdek, jismoniy mashqlar tanangizdagi endorfin darajasini oshirib, hissiy stressni kamaytirishga yordam beradi.
  • Haddan tashqari ishlamang ! Imtihon stressini boshdan kechirayotganda, topgan har bir bepul daqiqangizni o’rganmang. Siz barcha asoslarni olganingizga va pastki chiziqdan o’rganganingizga ishonch hosil qilishni xohlaysiz. Muammo shundaki, agar siz miyangizga tanaffus bermasangiz, unda ma’lumotni qisqa muddatli xotiradan uzoq muddatli xotiraga ko’chirish jarayoni ta’sir qiladi. Agar miyangiz charchasa, uning funktsiyalari buziladi. O’qish vaqtini qisqaroq sessiyalarga dasturlash orqali o’zingizga kuch berishingiz mumkin. Vaqtingiz borligini rejalashtiring, shunda ishlashga vaqt topasiz.
  • O’quv guruhiga qo’shiling ! Sinf yoki o’quv markazi kabi qo’shimcha darslarni o’tashingiz mumkin bo’lgan joylar, maktabda o’zingiz yaratgan o’quv guruhlari yoki o’qituvchilar rahbarligi bilan tashrif buyurishingiz mumkin bo’lgan qo’shimcha dastur imtihon oldidan o’zingizga bo’lgan ishonchni ta’minlashi mumkin. Agar sizda bunday o’quv faoliyati bo’lmasa, o’zingiz ishchi guruh yaratishga harakat qiling. Agar siz samarali o’qitish uslubiga ishonchingiz komil bo’lmasa, o’quv guruhida yoki xususiy o’qituvchida o’qish juda mantiqiy emas. Guruh ishlarida miyangiz «nimani tushunishingiz kerak bo’lsa» bilan mos kelishiga ishonch hosil qiling. 

Hamma narsani biladigan do’stingizni oling! Aslida, bu sizga qiyin bo’lishi mumkin. Har bir mehnatsevar talaba hamma bilan o’qiy olmaydi. Darslaringizda yaxshi ishlaydigan, aqlli va darsliklar va materiallardan yaxshi foydalanadigan do’stingiz imtihondagi stressni engishga yordam beradi. Agar siz «Men sinfda eng qiyin ishlayapman» desangiz, boshqa usullarni ham sinab ko’rishingiz kerak!

Talabalar, maktab hayoti, imtihonlar va takliflar

Talabalar har kuni shug’ullanadigan narsalar mavjud. Moliyaviy ahvol, do’stlik, xonadoshlar, romantik munosabatlar, oilaviy masalalar va ko’plab darslar va uy vazifalari … O’qituvchilar har doim bularning barchasida birinchi o’rinda turishni istaydilar. Maktabda yoki kollejda hayotingiz dahshatli tushga aylanib ketishi mumkin, agar mantiqan darslaringizda yaxshi narsa qilmasangiz. Agar siz kuniga 24 soat o’qiyotgan bo’lsangiz ham, unchalik samarali bo’lmagan bo’lsangiz, kitoblaringiz bilan o’tkazgan vaqtingiz siz uchun stress manbai bo’lishi mumkin. Shu sababli, avval siz «akademik stress» bilan kurashishingiz kerak!

Agar siz darslaringizni yaxshi bilmasangiz, ta’lim maqsadlaringizga erisha olmasligingiz mumkin. Ushbu oddiy tenglama sizning stress darajangizni ozgina nazorat qilishni boshlaganingizda maqsadlaringizni birinchi o’ringa qo’yishga yordam beradigan etarlicha turtki berishi kerak. Agar ta’limga oid bo’lmagan vazifalaringizni bajarish uchun etarli vaqtingiz bo’lmasa, shunchaki muhim ehtiyojlaringiz uchun vaqt ajrating. Masalan, agar siz darslaringizni o’tkazish uchun do’stlaringizga vaqt ajratsangiz, hech bir do’stlaringiz qarshi bo’lmaydi!

Doimo bajarilishi kerak bo’lgan narsalar, masalan sog’lom ovqatlanish , muntazam uxlash , shaxsiy parvarish, sport yoki jismoniy mashqlar, tashqi ko’rinishga g’amxo’rlik qilish imtihon paytida va undan oldin sizning stressingizni kamaytirish uchun oldindan aytib bo’lmaydigan natijani berishi mumkin. O’ylab ko’r; Kichkina jismoniy mashqlar qilib, dush olib, tungi uyqudan keyin foydali nonushta qilsangiz, o’zingizni qanday his qilasiz? Siz stressingizni unutdingizmi?

Agar biron bir kurs, professor yoki o’qituvchi sizning imtihongacha bo’lgan stressingizni ta’kidlayotgan bo’lsa, boshqa talabalardan bunday vaziyatda o’zlarini qanday tutishini so’rang. Siz bunday vaziyatga duch kelgan birinchi talaba emassiz! Boshqa talabalar adabiyot o’qituvchisi ularga yaxshiroq baho berganligini ta’kidladilar; Uning aytishicha, san’at tarixi professori faqat erkak talabalar haqida qayg’uradi. Siz ushbu murabbiy uchun pozitsiyani aniqlaysiz. Agar siz dars bilan bog’liq muammolarga duch kelsangiz, stressni kamaytirish uchun yuqori sinf o’quvchisining tajribasidan foydalanishga harakat qilishingiz mumkin.

Imtihon haftasida nima qilish kerak?

So’nggi haftada imtihondagi stress o’zini yaxshi his qiladi. Har bir o’tgan kun uning intensivligini oshiradi. So’nggi hafta davomida boshqacha ish qilish kerak.

  • Yolg’iz qoling : maktabda siz tanigan har bir kishi imtihonlarga tayyorlanmoqda. O’zingizga vaqt ajrating va bir muddat yolg’iz qoling. O’zingiz sayr qilishingiz mumkin. Tabiat bilan yolg’iz qolishingiz mumkin bo’lgan stresssiz joyda o’zingizni kofe bilan davolang. Hech bo’lmaganda bir necha soat imtihon haftasi haqidagi fikrdan xalos bo’lishingiz mumkin.
  • O’zingizni zaryad qiling : Barcha aloqa moslamalarini, televizorni va kompyuteringizni bir chetga surib qo’ying. Jim ovozda o’z ovozingizni tinglang. Meditatsiya qiling, ibodat qiling! Yoki hozirgi paytda siz uchun qulay bo’lgan narsani qiling. Sizning maqsadingiz; U tinchlansin va hatto 5-10 daqiqaga bo’lsa ham, ruhingizni va ongingizni to’ldiring.
  • Xursand bo’ling : imtihon oldidan nima qiziq, siz so’rashingiz mumkinmi? Xavotir olmang, atigi 15-30 daqiqalik o’yin-kulgi etarli bo’lishi mumkin. Miyangizning samaradorligi uchun turli xil va qiziqarli faoliyatni bajarish stress uchun oldindan aytib bo’lmaydigan natijalarni keltirib chiqarishi mumkin. Masalan; Kulgili jurnalni o’qing, kulgili va kulgili videofilmlarni tomosha qiling, sizni kulishga qodir do’stingiz bilan video suhbat.
  • Sport bilan shug’ullaning : har qanday stressni qutqarish faoliyati bo’lgan sport, imtihon stressida ham qo’llanilishi mumkin. Biz astro pitch o’yiniga borish haqida gapirmayapmiz. Yurish, velosipedda yurish va yugurish kabi har doim qila oladigan sport turlarini sinab ko’ring. Agar iloji bo’lsa, buni tabiiy muhitda qilishingiz mumkin, agar bo’lmasa sport zallarida. Sport sizga dam beradi va kuch bag’ishlaydi.
  • Sport o’yinini tomosha qiling: Oxirgi hafta davomida futbol yoki basketbol o’yinlarini tomosha qilishingiz mumkin. O’yinchilarning jangi sizga stress bilan kurashish, o’yin-kulgi va darsliklarning zerikishini kamaytirish taktikalarini ishlab chiqishda yordam beradi.
  • Izohni ushlab turish : eslatmalarni yuritish, kundalik ishingizda vaqtingizdan unumli foydalanish. Ro’yxat tuzing. Qachon uyg’onasiz, ovqatlanish vaqti qachon, xonangizni qachon tartibga keltirasiz, qachon dam olasiz? Agar siz yozma reja tuzsangiz, bu orada sizning stressingiz unutiladi.
  • Yechimlarni qidirib toping: Siz maktab va imtihon stresslari bilan bog’liq turli xil muammolarni hal qilishingiz mumkin. Agar romantik munosabatlarga ega bo’lsangiz, o’quv materiallarini topishingiz, o’qishingiz, vaqtingizni boshqarishingiz, samarali ishlashingiz, izlanishlar qilishingiz, oilangiz va sherigingiz haqida g’amxo’rlik qilishingiz kerak bo’lishi mumkin. Siz duch kelgan barcha qiyinchiliklarni o’ylab ko’ring va keyin aniq echimlarni toping. Har bir narsaga qarshi kurashish uchun qanday aniq usuldan foydalanasiz? Bu savolga javob berish kerak …
  • Vaqtingizni boshqaring : vaqtingiz cheklanganligini qabul qiling. Nimani o’rganish kerakligini va har bir mavzuga qancha vaqt ajratish kerakligini hal qiling. Ehtimol, ba’zi mavzularga boshqalarga qaraganda ko’proq vaqt ajratishingiz kerak bo’ladi. Shuning uchun darslar va mavzular ahamiyatiga qarab o’qish vaqtini rejalashtiring!

Bitta eslatma : har qanday imtihon stressni keltirib chiqarishi mumkin. Bundan tashqari, agar bu qiyin dars bo’lsa va siz yaxshi baho olishingiz kerak bo’lsa, sizning stressingiz ko’payadi. Bularning barchasini bir chetga surib qo’ying va imtihonlardan ko’ra muhimroq ekanligingizni tasavvur qiling. Bundan tashqari, har bir imtihon «qiyomat xabarchisi emas!»

Behruzbek Hamidov

Blogger,Psixolog,Web-dasturchi,Seo mutaxasis

Fikr bildirish

Email manzilingiz chop etilmaydi. Majburiy bandlar * bilan belgilangan

Next Post

Gedonizm nima?

Shan Okt 17 , 2020
Gedonizm; Turk tilida » hedonizm » – Sokratning shogirdi va Kirene maktabining asoschisi Aristipposning ta’limoti. Hayotning mohiyati » zavqlanish «; Aynan falsafiy fikr insonning eng ezgu maqsadi » hayotdan oladigan zavqini maksimal darajada oshirish » ekanligini ta’kidlaydi. Xo’sh, Hedonizm nima? Gedonist nima, bu nimani anglatadi? Gedonizm nima? Gedonizmning vakillari kimlar? Ushbu savollarga javoblarni va boshqalarni bizning maqolamizda topishingiz mumkin! Gedonistlarning fikriga ko’ra, zavqlanish juda yaxshi. Inson o’z xatti-harakatlarini […]