Stress ta’sirini kamaytiradigan ovqatlar

Ishonchimiz komilki, stressni kamaytiradigan ovqatlar haqida o’ylashda birinchi navbatda shokolad bo’ladi. Siz ham adashmaysiz. Shokolad serotonin , baxt gormoni sekretsiyasini ko’paytiradigan oziq-ovqat va agar tadqiqot natijalariga kelsak, bu stressni kamaytiradi deb bemalol aytishimiz mumkin. Shunday qilib, biz har qanday stress holatida shokoladni mamnuniyat bilan quchoqlashimiz mumkin, shunday emasmi? Aslida unday emas, chunki u stressni kamaytiradigan ovqatlar ro’yxatida birinchi o’rinda tursa-da, uni nazorat ostida iste’mol qilish foydalidir. Haddan tashqari shokolad iste’molini qaytarish terining turli xil muammolariga va zararli vaznga olib keladiganligi sababli, stressli holatlarda siz uchun foydali bo’lgan ko’proq begunoh va sog’lom ovqatlarga murojaat qilish foydalidir.

Stressni kamaytiradigan mevalar

QULUPNAY

Yozgi mavsumning eng mazali mevalaridan biri bo’lgan qulupnay, stressni engillashtiradigan mevalardan biridir. Ko’p miqdorda S vitamini va afrodizyak ta’siri bilan bu bezlaringizning sog’lom ishlashiga yordam beradi. Shu tarzda, u stressni nazorat qilishni ta’minlaydi. Bu sizning yuqori qon bosimingizni pasaytiradi va tomirlaringizni tozalaydi.

BANAN

Bu kuchli endorfin do’koni. Endorfin – bu inson tanasi o’z-o’zidan ishlab chiqaradigan, og’riqli to’qimalarni davolash uchun ishlab chiqaradigan gormon va banan stressni keltirib chiqaradigan og’riqni engillashtiradi. Shuningdek, u kaliyning eng kuchli manbalaridan biri bo’lib, serotonin (baxt gormoni) ning ajralishini ta’minlaydi. Shu tarzda, u stress darajasini pasaytirishda muhim rol o’ynaydi.

AVOKADO

Nonushta, salat, makaron sousida yoki sho’rva sousida osongina iste’mol qilishingiz mumkin bo’lgan mevali avokadoning foydalari behisob. Uning eng muhim xususiyatlaridan biri shundaki, u banan singari kaliyga boy. Ushbu boylik tufayli avakado serotoninni ta’minlash orqali stress darajasini kamaytirishga yordam beradi. Bundan tashqari, tarkibidagi foydali yog ‘kislotalari sizning yuragingizni himoya qiladi.

BLUEBERRIES 

Antioksidantlardan birinchisi , bu meva ham boy bo’lgan S vitamini bilan to’la. Shuning uchun u stress paytida iste’mol qilingan S vitaminini tiklashda muhim rol o’ynaydi. Shuningdek, u tolaga juda boy manba bo’lib, tarkibidagi fitonutrient inson salomatligi uchun juda foydali bo’lgan maxsus molekulalardan biridir. 

Stressni kamaytiradigan sabzavotlar

GULKARAM

Bu tom ma’noda tolalar omboridir . Bu ovqat hazm qilish bilan bog’liq muammolarni bartaraf etishga yordam beradi.  

SARSABIL

Folat kislotasi jihatidan juda boy sabzavot bo’lgan qushqo’nmas bu xususiyat tufayli kayfiyatni muvozanatlashda muhim rol o’ynaydi. Siz qushqo’nmas tekisligini, turli xil go’shtli taomlar bilan garnitür sifatida iste’mol qilishingiz yoki salatlaringizga qo’shishingiz mumkin.

ISMALOQ

Xuddi qushqo’nmas kabi , foliy kislotasi jihatidan juda saxiy sabzavot. Shuningdek, u A, C va K vitaminlariga boy. Organizm stressli davrlarda S vitaminini yo’qotganligi sababli, ismaloq iste’mol qilish siz yo’qotgan S vitaminini almashtirishga yordam beradi.

PARSLEY

Ertalab, tushlikda, kechqurun barcha taomlarda, barcha salatlarda va hatto ichimliklarda iste’mol qilishingiz mumkin bo’lgan petrushka flavanoidning kuchli manbai ekanligini bilasizmi? Flavonoid – bu stress tufayli erkin radikallarga etkazilgan zararni tiklaydigan va ularni ushbu hujumdan himoya qiluvchi moddadir. Yog ‘sutini tayyorlash paytida qo’ygan maydanoz va yangi yalpizning bir nechta novdasi sizga yanada mazali va tetiklantiruvchi ichimlik tayyorlashga yordam beradi. Shuningdek, siz uni ertalabki nonushta paytida xom ashyo bilan iste’mol qilishingiz, omletingizga solib qo’yishingiz yoki S vitaminiga boy sabzavot va mevalar bilan kokteyl shaklida iste’mol qilishingiz mumkin. 

YASHIL QALAMPIR

S vitamini haqida o’ylashda birinchi navbatda to’q sariq rang bo’lishi mumkin, ammo siz yanglishasiz. Chunki yashil qalampir apelsinga qaraganda S vitaminiga ancha boy. Tadqiqotlar shuni ko’rsatdiki, parhez rejasi S vitaminiga boy bo’lsa, adrenalin darajasi oshadi va stress kamayadi. Shunday qilib, S vitaminiga boy bo’lgan bu sabzavot stressni kamaytiradigan oziq-ovqat ro’yxatida o’z o’rnini egallaydi.

BROKKOLI

Brokkoli, xuddi yashil qalampir singari, S vitamini bo’yicha apelsin bilan raqobatlashadigan sabzavotlardan biridir. Mavsumda siz ko’p miqdorda brokkoli iste’mol qilishingiz va S vitamini olishingiz va stressga qarshi kuchli to’siq yaratishingiz mumkin.

Stressni engillashtiradigan yong’oqlar

ALMOND

Sinkning yuqori miqdorini o’z ichiga olgan bodom, stressli daqiqalarda hissiy muvozanatni saqlashga yordam beradi. U tarkibidagi to’yinmagan yog’lar va temir tufayli stressni kamaytiradi. Temir tanqisligi tanadagi charchoq tufayli stress darajasining oshishiga sabab bo’lganligi sababli, bodomni muntazam iste’mol qilish bilan bu holatning oldini olish mumkin.

YONG’OQ

Omega 3 kislotalari va magniyga boy yong’oq bo’lgan yong’oqni ayniqsa yangi iste’mol qilish tavsiya etiladi. Ushbu boy manbalar tufayli stressni kamaytirish ma’lum. Shuningdek, yong’oq sharbati xolesterin va shakar uchun foydali ekanligi isbotlangan. Ushbu xususiyat tufayli diabet tufayli kelib chiqadigan to’satdan asabiy taranglikning oldini olishga yordam beradi.

Stressni kamaytiradigan hayvonlar uchun oziq-ovqat

BALIQ

Baliq Omega-3 ning juda boy manbai ekanligi hammamizga ma’lum. Ayniqsa, yog ‘miqdori yuqori bo’lgan baliqlar stressni kamaytiradigan ovqatlar ro’yxatida birinchi o’rinda turadi. Bir guruh talabalar ustida olib borilgan tadqiqotlar shuni ko’rsatdiki, Omega-3 qo’shimchalarini iste’mol qilganlar iste’mol qilmaganlarga qaraganda 20% kamroq stress va xavotirga ega. Buning sababi shundaki, skumbriya, losos va orkinos kabi baliqlar adrenalin va kortizol miqdorini nazorat ostida ushlab turishi aniqlandi . Bular stress gormonlari bo’lgani uchun muntazam ravishda Omega-3 qo’shimchalarini qabul qilgan guruhda stress darajasining pasayishi kuzatilgan.

TUXUM

Dieterlar va foydali parhezlar ro’yxatida birinchi o’rinda turadigan tuxum tarkibida to’yib qolish qobiliyati bor va u vitaminlar, minerallar va foydali yog’larga boy. Bu tanadagi endorfinlarning ajralishiga yordam beradi. Shu tarzda, u stressli davrlarda og’riqdan xalos qiladi va stressni nazorat ostida ushlab turishga yordam beradi.

SUT

Siz bolaligingizda onangiz yotishdan oldin bir stakan sut ichishni taklif qilgan yoki bir qadam oldinga borgan va sizni bunga majbur qilgan. Onalar har doim bir narsani bilishadi. Garchi sut butunlay uxlab qolish uchun sehrli kuch bo’lmasa-da, u sizni yanada qulayroq uxlashga tayyorlaydi. Buning sababi shundaki, tarkibida mavjud bo’lgan kaltsiy miqdori stress tufayli kelib chiqadigan ruhiy tebranishlarga yaxshi ta’sir qiladi va ularni kamaytiradi. Siz uxlashdan oldin ichadigan bir stakan issiq sut sizni ancha tinch va xotirjam uxlashga yordam beradi. 

Behruzbek Hamidov

Blogger,Psixolog,Web-dasturchi,Seo mutaxasis

Fikr bildirish

Email manzilingiz chop etilmaydi. Majburiy bandlar * bilan belgilangan

Next Post

Sotsiolog kim ? Uning bizning hayotimizda vazifasi qanday ?

Shan Okt 17 , 2020
Sotsiolog bu xatti-harakatlarni shakllantirgan shaxslar va jamiyatning xatti-harakatlarini tahlil qiladigan shaxs. Sotsiologiya; Bu jamiyat odamlarga qanday ta’sir qilishini va odamlar jamiyatga qanday ta’sir qilishini o’rganadigan fan. Sotsiologlar, jamiyat va odamlarni ta’sir o’rganish tadbirlar , turli maqsadlar uchun tegishli tashkilotlar yoki jismoniy shaxslarga ma’lumot beradi shaxs . Sotsiolog nima? Sotsiolog nima qiladi? Sotsiologning vazifalari nimalardan iborat? Ushbu muammolarga javoblarni va boshqalarni […]