Qanday qilib samaraliroq bo’lish uchun energiyani tejashingiz mumkin?

Bizning miyamiz doimiy ravishda ishlaydi, u kompyuter singari o’chmaydi yoki qayta ishlamaydi. Hatto uxlashda ham, ayniqsa uxlashda, u ma’lumotni qayta ishlash uchun juda ko’p tana energiyasini sarflaydi. Umumiy resurslarning taxminan 20% aqliy faoliyatga sarflanadi. Ushbu energiyani qanday qilib to’g’ri taqsimlash kerak? Bo’sh boshning holati va fikrlarning etishmasligi foydalimi?

O’zimiz sezmagan holda, biz atrofdagi dunyodagi barcha ma’lumotlarni mutlaqo qabul qilamiz. Bizning sezgi organlarimiz turli xil signallarni qabul qiladi va ularni markaziy asab tizimiga uzatadi. Ehtimol, biz ba’zi narsalarga ahamiyat bermaymiz, ammo miya ularni e’tiborsiz qoldirmaydi. Shuning uchun, ba’zida biz ishlamagan va vaqtni o’z lazzatimiz uchun sarflagan bo’lsak ham, nima uchun kun oxiriga qadar charchaganimizni tushunmaymiz. Biz bilan aloqa boshqa odamlar ustida energiya sarflash, va natijada uyqu va kontsentratsiyasi bilan muammolarni olishingiz mumkin e’tibor .

Tanangizni tinglang

Bizning ongimiz tanani boshqaradi. Bizning jismoniy holatimiz nima haqida o’ylayotganimizga, vaziyatlarga qanday munosabatda bo’lishimizga, qanday his-tuyg’ularni boshdan kechirganimizga bog’liq. Energiyani to’g’ri taqsimlash uchun avval qayerga borishini tushunishingiz kerak. Biz o’z resurslarimizni behuda sarflaydigan va oqilona fikrlashga, to’g’ri qaror qabul qilishga imkon bermaydigan ichki stressni boshdan kechirishimiz mumkin. Muntazam ravishda mashq qiling – barcha hislar faoliyatini kuzatib boring. Buning uchun “yuqoridan pastgacha” diagnostika o’tkazing:

  1. Vizyon. Bizning e’tiborimiz bir vaqtning o’zida jamlanishimiz mumkin bo’lgan 7 ± 2 ob’ekt bilan cheklangan. Agar atrofingizda juda ko’p narsalar mavjud bo’lsa, iloji boricha ko’proq ishlov berishga intilib, miyani haddan tashqari ko’paytiradi.
  2. Eshitish. Begona shovqinlar bizni sezilmas darajada chalg’itishi mumkin, hatto bizni bezovta qiladi. Ammo biz ularni ataylab e’tiborsiz qoldirishimiz yoki olib tashlashimiz mumkin. Agar biz ularga e’tibor bermasak, ular bizning ongimizga ta’sir qiladi va miya ularni qayta ishlashga energiya sarflaydi. Hosildor ish uchun oq yoki pushti shovqinlardan foydalanish tavsiya etiladi , chunki to’liq sukunatda konsentratsiya qilish qiyin.
  3. Hidi va ta’mi. Yomon hidlar yoki aksincha – och bo’lganimizda ovqat hidi, fikrlarimizni almashtiring. Biz beixtiyor ularga asosiy e’tiborni qaratishga harakat qilamiz, ammo bu, odatda, samarasiz. Bunday energiya sarflaydigan aralashuvdan xalos bo’lish uchun uni yo’q qilish kerak.
  4. Teging. Noqulay holat, kiyim yoki poyabzaldan yoqimsiz hislar bizning fikrlarimizni butunlay o’zgartirishi mumkin. Ha, umuman qulay sharoit ham mahsuldorlikka hissa qo’shmaydi – qulay adyol ostida divanda ishlash qiyin. Miya bu holatni dam olish deb biladi. Biroq, chalg’itadigan narsalarni minimal darajaga etkazish kerak.
  5. Harorat. Sizning tanangizning harorati va atrof-muhit haqida aniq tushuncha tanani sovutish yoki isitish uchun energiya sarflamaslikka imkon beradi.

Tuyg’ularingizni boshqaring

O’zingizning tanangizga aralashuv uchun tashxis qo’yganingizda, atrof-muhitga nisbatan hissiy munosabatlarni kuzatishni o’rganing. Buning uchun siz insonning 7 ta asosiy hissiyotlarini, nima uchun va qanday sharoitlarda ularni boshdan kechirayotganimizni bilishingiz kerak. Biz to’g’ridan-to’g’ri ifoda etilmagan ichki g’azabdan yoki haddan tashqari quvonchdan charchashimiz mumkin. Natijada, doimiy ravishda energiya oqishi mavjud. Tanamizning javobini aniq tushunish kuchlarni to’g’ri taqsimlashga imkon beradi. Asosiy emotsiyalar, ularning namoyon bo’lishi va boshqarish usullari haqida ko’proq siz “Hissiy intellekt” kursimizdan bilib olishingiz mumkin. Video ma’ruza formatida siz asosiy nazariyani o’rganasiz va maxsus simulyatorlar sizning mahoratingizni oshirishga imkon beradi.

Miyangizni tozalang

Va nihoyat, uchinchi va eng xavfli “energiya vampiri” bu salbiy fikrlar. Atrofimizda juda ko’p yaxshi va yomon voqealar sodir bo’lmoqda, ammo biz salbiy narsalarga e’tibor qaratamiz. Yomon ob-havo, g’iybat, ommaviy axborot vositalaridan voqealar haqida ma’lumot – bularning barchasi bizning boshimizga joylashadi. Asta-sekin to’planib, bu fikrlar bizdan energiya oladi. Ulardan qanday qutulish va boshingizni tozalash kerak? Siz “bo’sh fikrlarni o’ylashni” o’rganishingiz kerak, ya’ni. ma’lumotni doimiy ravishda qayta ishlashdan chalg’itish, miyani zararsizlantirish. Tana singari, miya ham muntazam tozalashga muhtoj va buning uchun maxsus texnikalar mavjud. Ular sizning e’tiboringizni boshqarishga, nafas olishga diqqatni jamlashga asoslangan, ularni meditatsiya bilan taqqoslash mumkin.

Manba: blog.wikium.ru

Maqola haqidagi fikrlaringizni yozib qoldiring !
19-maktab 9-"D" sinf o`quvchisi

Fikr bildirish

Email manzilingiz chop etilmaydi. Majburiy bandlar * bilan belgilangan

+ 28 = 36