Tuyg’ularni rang bilan boshqarish

Ba’zan biz bilan kurashish qiyin bo’lgan his-tuyg’ularni boshdan kechiradi. Bunday lahzalarda hissiyotlar aqlni egallab oladi, shuning uchun bu lahzalarni qanday boshqarishni o’rganish va o’zingizni normal holatga qaytarish imkoniyatini o’rganish juda muhimdir.

Ushbu maqolada biz rang va hissiyotlar qanday o’zaro ta’sir qilishini, qanday qilib ruhiy ahvolingizni rang bilan engish kerakligini bilib olamiz. Usuldan foydalanish oson, ammo juda samarali va har qanday vaziyatga mos keladi.

Sizning his-tuyg’ularingizni rangli ko’ring

Ushbu texnik ijobiy va salbiy his-tuyg’ular bilan ishlash uchun javob beradi. Birinchisini kuchaytiramiz, ikkinchisidan xalos bo’lamiz.

Qaysi rang qanday his-tuyg’ularni uyg’otishi haqida bahslashmaymiz, biz to’g’ridan-to’g’ri o’zini qanday egallash texnikasiga o’tamiz. Birinchidan, biz nima bilan ishlashimiz kerakligini – qanday tuyg’ularni aniqlashimiz kerak. Sizdan xalos bo’lishingiz kerak bo’lgan xafagarchilik yoki tashvish kabi salbiy narsa bo’lishi mumkin. Yoki, aksincha, xotirjamlik, quvonch hissini qo’shishga harakat qilaylik.

Texnikaning bosqichma-bosqich algoritmi quyidagicha:

  1. Qaysi hissiyotlar ustida ishlashimiz, uni kuchaytirishimiz yoki yo’q qilishimiz haqida aniq gapiring. Masalan, quvonch.
  2. O’tmishdagi yoki bolalikdagi quvonchni boshdan kechirgan vaziyatni o’ylab ko’ring. Ushbu vaziyatni va his-tuyg’ularingizni iloji boricha aniq tasavvur qiling. O’zingizni shu holatga soling, uni to’liq his eting.
  3. O’zingizning quvonch tuyg’uingizni va uni tanada qanday his qilganingizni, agar u ob’ekt yoki substansiya shaklida bo’lsa, qanday bo’lishini tasvirlab bering. Uning soyasi, shakli, hajmi, zichligi? Ushbu tuyg’u o’ziga xos xususiyatlarga egami? Bu sizning tanangiz bo’ylab havodek qor-oq bulutmi yoki yorqin moddami? Biz o’z hissiyotimiz uchun submodal shablonni shunday yaratamiz. Aynan shu daqiqada hissiyot ranglari paydo bo’lishi kerak. O’zingizning quvonchingiz rangini eslang, endi u sizga quvonchni qo’shishga, uni yaxshilashga yoki qo’shishga yordam beradi.
  4. Agar biz quvonchni qo’shishimiz kerak bo’lsa, unda hozirgi holatingizni aniqlang (masalan, qayg’u). Submodal shablonda bu his-tuyg’ular bizni tortadigan qorong’u, zulmli ranglarda bo’ladi. Shundan so’ng siz ushbu xususiyatlarni suyultirishni boshlashingiz kerak: masalan, quyuq soyani engilroq, toza qiling, uni quvonch rang sxemasiga yaqinlashtiring. Natijada, shu tarzda siz noqulay his-tuyg’ularning zo’ravonligini asta-sekin kamaytirasiz, bosimni, siqishni olib tashlaysiz.
  5. Noxush tuyg’ularni yo’q qilib, biz o’zimizni quvonch bilan to’ldirishni boshlaymiz. Siz nihoyatda baxtli bo’lgan vaqtingizni eslang va bu tuyg’uni qayta tiklang. Xursandchilikning rangi va xususiyatlariga e’tiboringizni qarating va ularni kuchaytiring. Agar quvonch iliq sariq quyosh shaklida bo’lsa, unda uni yorqinroq, yorqinroq, zichroq rangga aylantiring, u o’sib chiqsin. Rang va hissiyotlarni maksimal darajaga ko’targanimizdan so’ng, biz tanadagi barcha hujayralar bo’ylab tarqalishni boshlaymiz, ular bilan o’zingizni oziqlantirib, tanangizdan tashqariga chiqing.
  6. Agar kerak bo’lsa, uni ta’minlash uchun algoritmni takrorlash mumkin. Quvonchdan keyin siz boshqa ijobiy his-tuyg’ularni qo’shish ustida ishlashingiz mumkin.

Ushbu texnika yordamida siz noqulay his-tuyg’ularni, yoqimsiz his-tuyg’ularni ongdan zaiflashtira olasiz va yo’q qilasiz, o’zingizga ijobiy qo’shasiz, o’zingiz his qilmoqchi bo’lgan tuyg’ularni kuchaytirasiz. O’zingizning hissiy holatingizni va dunyoni idrok etishni doimiy ravishda o’zgartirib, ushbu texnikani odatiga kiriting.

Manba: Blog.wikium.ru

Maqola haqidagi fikrlaringizni yozib qoldiring !
Blogger,Psixolog,Web-dasturchi,Seo mutaxasis,Meditator,Motivator

Fikr bildirish

Email manzilingiz chop etilmaydi. Majburiy bandlar * bilan belgilangan

85 + = 86