Ishdagi munosabatlar va muammolar | Behruzbek.uz
Ishdagi munosabatlar va muammolar

Tadqiqotlarga ko’ra, ruslarning 80% dan ortig’i ish stresidan aziyat chekmoqda. Turli sohalardagi ishchilarning katta qismi qilayotgan ishlaridan mamnun emaslar. Stress va qoniqmaslik charchashga olib keladi va odamlar bu muammo bilan psixoterapevtlarga murojaat qilishadi. Bu holatda tez-tez tavsiyalar – ta’tilga chiqish, yaxshi dam olish, ishdan bo’sh fikrlar, yangi his-tuyg’ular va taassurotlar olish. Ammo, agar ular sizga o’z ta’tilingiz hisobiga bo’lsa ham, ta’til yoki uzoq dam olish kunlari berishmasa, bunga qanday dosh berish kerak? O’zingizning ishingiz bilan bo’lishishning hojati yo’q bo’lgan bir necha usullar mavjud.

Charchoq va noqulaylikning sabablari nimada?

Ish

Kuyish bilan qanday kurashish kerakligini tushunish uchun avval buni tushunishingiz kerak. Bu har doim charchoq, muntazam ishlov berish tufayli sodir bo’lmaydi. Shunday bo’ladiki, inson kutganini ololmaydi, aniq maqsadlariga erisha olmaydi, qobiliyatlarini to’g’ri yoki to’liq ishlata olmaydi. Bunday holda siz yangi loyihalar, yanada murakkab vazifalar haqida o’ylashingiz mumkin. Agar uni amalga oshirish real bo’lsa, boshqa lavozimga o’tish ham yordam beradi. Birinchi o’ringa qo’yish uchun sabablarni tushunib oling, his-tuyg’ularingizni tahlil qilishga urinib ko’ring: kunlik tuting, kun davomida qilgan barcha ishingizni, shu jumladan ishdan tashqari soatlarni yozing va 0 dan 10 gacha bo’lgan his-tuyg’ular bilan barcha tadbirlarni baholang.

Yangi maqsadlar

Mehnat nafaqat pul olishning bir usuli, balki shaxsiy rivojlanish uchun ham imkoniyatdir. Ishga joylashayotganingizda, ehtimol sizda ma’lum maqsadlar, istaklar, kutishlar bo’lgan. Buni eslang va paydo bo’lgan imkoniyatlar va ko’nikmalar bilan taqqoslang. Agar sizga sodir bo’lgan narsa yoqmasa, rivojlanishga boring. Siz anchadan beri nima qilishni xohlaysiz? Qaysi sohada rivojlanishni rejalashtirgansiz? Maqsadni qo’ying: ma’lum bir vaqtda biror narsani o’rganish. Ko’ngilli yoki qiziq bir sevimli mashg’ulot toping.

Yaxshilikka o’zgartiring

Siz allaqachon ofisdan bezovta bo’ldingizmi? Ish uchrashuvlarini qisqartirish, vazifalarni bajarish vaqtini optimallashtirish bo’yicha qandaydir takliflaringiz bormi? Uyda ishlash imkoniyatini ko’rayapsizmi, lekin baribir rahbarlaringiz bilan suhbatda ushbu mavzuni ko’tarishdan ikkilandingizmi? Buni sinab ko’rish vaqti keldi! Menejer bilan suhbat natijasida yuzaga kelishi mumkin bo’lgan eng yomon narsa bu sizni rad etishdir.

“O’zingizning” ishingizni qidiring

Yo’q, hech kim ajralmas ishdan bo’shatish haqida gapirmaydi. Kuyish sizning ishingiz yo’nalishini o’zgartirish uchun sabab emas, ayniqsa uning siz uchun foydasi aniq bo’lsa. Faqat bir nechta intervyularga boring. Bu ko’pincha sizning joyingizda ekanligingizni tushunishga imkon beradi. Ammo orzu qilolmagan narsangizni topishingizni istisno qilmang.

Foydali tanaffuslar

Pomidor texnikasi haqida bilasizmi? Bu kechiktirish bilan yaxshi kurashishga yordam beradi. 25 daqiqa davomida qattiq ishlang, so’ngra 5-10 daqiqa tanaffus qiling. Bu mehnat samaradorligini oshiradi, siz tezda bir vazifadan ikkinchisiga o’tishingiz mumkin bo’ladi.

Maxfiylik va o’yin-kulgiga o’ting

Agar siz zo’riqish kuchayib borayotganini sezsangiz va o’zingiz bilan qanday kurashish haqida o’ylayotgan bo’lsangiz, shaxsiy hayotingizga ko’proq e’tibor berishga harakat qiling. Kechqurun ish masalalari haqida o’ylamasdan o’zingiz yoqtirgan ish bilan shug’ullaning. Do’stlaringiz va oilangiz bilan suhbatlashing. Kinoga boring, ziyofat uyushtiring, qiziqarli tadbirda ishtirok eting. Boshqacha qilib aytadigan bo’lsak, hech kimni chalg’itmang va chalg’itmang.

To’g’ri dam oling

Ishchan mehnatkashlar tanqidiy bosim paytida ham chalg’ituvchi va tasalli topadiganlardan ko’ra yomonroq ishlashlari ko’rsatilgan. Yoqimli va foydali dam olish uchun ba’zida biroz vaqt etarli bo’ladi. Dam olishga ketayotganda, dam olishning aql va martaba uchun samaradorligi haqida o’ylamang. Parkda yurish, yoga va boshqa sport turlari sizga dam olishga yordam beradi. Hatto bunga yarim soat vaqt sarflashingiz mumkin. Yoki siz ozgina uxlashingiz mumkin: 8 soatlik yaxshi uxlash har doim tiklanish va yangi kuch olishga yordam beradi.

Manba:blog.wikium.ru

Maqola haqidagi fikringizni yozib qoldirishni unutmang !
Blogger,Psixolog,Web-dasturchi,Seo mutaxasis,Meditator,Motivator

Fikr bildirish

Email manzilingiz chop etilmaydi. Majburiy bandlar * bilan belgilangan

7 + 3 =