O’ziga munosib qadr-qimmatga ega bo’lishni o’rganish usullari

  1. O’zingizni boshqa odamlar bilan taqqoslashni to’xtating.

Sizdan ko’ra ko’proq narsaga ega bo’lgan odamlar har doim ham bo’ladi va sizda undan kam bo’lganlar ham bor.

Agar siz taqqoslasanngiz, sizning oldingizda har doim juda ko’p raqiblarbo’ladi, siz ularni yuta olmaysiz.

  1. O’zingizni ayblash va ayblashdan to’xtating.

O’zingiz va o’zingizning qobiliyatingiz to’g’risida salbiy gaplarni takrorlasangiz, o’zingizni munosib baholay olmaysiz.

O’zingizning tashqi ko’rinishingiz, martaba, munosabatlaringiz, moddiy ahvolingiz yoki hayotingizning boshqa jihatlari haqida gapirasizmi, o’zingizni kamsitadigan izohlardan saqlaning. O’z-o’zini hurmat qilishni to’g’irlash to’g’ridan-to’g’ri o’zingiz haqingizda aytgan so’zlaringiz bilan bog’liq.

  1. «Rahmat» evaziga barcha maqtovlar va tabriklarni qabul qiling.

Siz maqtovga » Hech qanday alohida narsa yo’q » kabi javob berganingizda, siz maqtovni rad qilasiz va bir vaqtning o’zida o’zingizga maqtovga sazovor bo’lmagan xabarni yuborasiz va o’zingizni past baholaysiz. Shuning uchun, o’zingizni kamsitmasdan maqtovni qabul qiling.

  1. O’z-o’zini hurmat qilish uchun tasdiqlardan (bayonotlardan) foydalaning.

Odatda plastik karta yoki hamyon kabi keng tarqalgan narsalarga quyidagilarni joylashtiring: «Men o’zimni yaxshi ko’raman va qabul qilaman» yoki «Men jozibali ayolman va hayotdagi eng yaxshi narsalarga loyiqman.»

Ushbu bayonot doimo siz bilan birga bo’lsin. Ushbu bayonotni kun davomida bir necha marta takrorlang, ayniqsa yotishdan oldin va uyg’onganingizdan keyin.

Tasdiqni takrorlaganingizda, ijobiy his-tuyg’ularga e’tibor qarating. Shunday qilib, ta’sirning ta’siri sezilarli darajada kuchayadi.

  1. O’z-o’zini hurmat qilish bo’yicha seminarlar, kitoblar, audio va videofilmlardan foydalaning.

Sizning ongingizga kiritadigan har qanday ma’lumot u erda ildiz otadi va xatti-harakatlaringizga ta’sir qiladi. Agar siz salbiy televizion dasturlarni tomosha qilsangiz yoki gazetalarda jinoyatchilik haqidagi hikoyalarni o’qiyotgan bo’lsangiz, ehtimol sizning kayfiyatingiz beparvo va pessimistik bo’lib qoladi.

Xuddi shunday, agar siz tabiatan ijobiy bo’lgan va o’z qadr-qimmatini oshirishi mumkin bo’lgan kitoblarni o’qisangiz yoki dasturlarni tinglasangiz, unda siz ulardan fazilatlarni olasiz.

  1. Sizni qo’llab-quvvatlashga tayyor bo’lgan ijobiy va o’ziga ishongan odamlar bilan aloqa o’rnatishga harakat qiling.

Sizni va sizning g’oyalaringizni doimo bostiradigan salbiy odamlar bilan o’ralganingizda, sizning qadr-qimmatingiz pasayadi. Boshqa tomondan, sizni qabul qilsangiz va rag’batlantirsangiz, o’zingizni yaxshi his qilasiz va o’zingizning qadr-qimmatingiz kuchayadi.

  1. O’tmishdagi yutuqlaringiz ro’yxatini tuzing.

Ro’yxat kichik g’alabalarni o’z ichiga olishi mumkin, masalan, snoubordda qanday harakat qilishni o’rganish, haydovchilik guvohnomasini olish, sport zaliga muntazam borishni boshlash va hk.

Ushbu ro’yxatni muntazam ravishda ko’rib chiqing. O’zingizning yutuqlaringizni o’qiyotganingizda, ko’zingizni yumib, ilgari boshdan kechirgan mamnuniyat va quvonchni qaytadan boshdan kechirishga harakat qiling.

  1. O’zingizning ijobiy fazilatlaringiz ro’yxatini shakllantiring.

Siz halolmisiz? Fidoyi? Boshqalar uchun foydalimi? Siz ijodmisiz? O’zingizni qo’llab-quvvatlang va kamida 20 ta ijobiy fazilatingizni yozing.

Muhim! Ushbu ro’yxatni tez-tez tekshirib turing.

Ko’p odamlar o’zlarining kamchiliklariga e’tibor berishadi, shu bilan o’zlarining past darajadagi qadr-qimmatini kuchaytiradilar va keyin nima uchun hayotlarida narsalar ular xohlagan darajada yaxshi emas deb o’ylashadi. O’zingizning qadr-qimmatingizga e’tiboringizni qarating va siz xohlagan narsangizga erishish ehtimoli ko’proq.

  1. Boshqalarga yordam berish orqali siz o’zingizni yanada qadrli his qila boshlaysiz va o’z qadr-qimmatingiz mustahkamlanib, kayfiyatingiz ko’tariladi.
  2. O’zingiz yoqtirgan narsani qilishga harakat qiling.

Agar kunlaringiz nafratlanadigan ishda o’tkazilsa, o’zingizga nisbatan ijobiy munosabatda bo’lish qiyin.

Sizga zavq keltiradigan va o’zingizni yanada qadrli his qiladigan ish yoki ish bilan shug’ullanganingizda o’zingizni qadrlashingiz kuchayadi.

Agar sizning ishingiz sizni qoniqtirmasa, bo’sh vaqtingizni quvonch keltiradigan ba’zi sevimli mashg’ulotlariga bag’ishlang.

  1. O’zingizga sodiq bo’ling. O’z hayotingiz bilan yashang.

Agar siz hayotingizni o’zingiz xohlagan tarzda o’tkazmasangiz, siz hech qachon o’zingizni hurmat qilmaysiz.

Agar siz do’stlaringiz va oilangizning ma’qullashiga asoslanib qaror qabul qilsangiz, siz o’zingizga sodiq emassiz va o’zingizni past baholaysiz.

  1. Harakat qiling!

Agar siz bir joyda o’tirsangiz va oldingizda yuzaga keladigan qiyinchiliklarni qabul qilmasangiz, o’zingizni qadrlash darajangizni rivojlantira olmaysiz.

Harakat qilsangiz, qanday natijaga erishganingizdan qat’iy nazar, o’zingizni qadrlash hissi kuchayadi, o’zingizga nisbatan yoqimli his-tuyg’ularni his qilasiz.

Qo’rqish yoki boshqa tashvish tufayli harakat qilishni ikkilanganda, siz faqat umidsizlik va qayg’uli his-tuyg’ularni his qilasiz, bu, albatta, o’z qadr-qimmatini pasayishiga olib keladi.

Va esda tuting: siz ulkan imkoniyatlarga ega, ulkan salohiyatga ega noyob odamsiz.

O’zingizning qadr-qimmatingiz o’sib borishi bilan sizning haqiqiy qobiliyatlaringiz ochiladi. Eng muhimi, o’zingizni munosib qadrlash sizga xotirjamlik keltiradi va siz haqiqatan ham o’zingizni qadrlaysiz.

Behruzbek Hamidov

Blogger,Psixolog,Web-dasturchi,Seo mutaxasis

Fikr bildirish

Email manzilingiz chop etilmaydi. Majburiy bandlar * bilan belgilangan

Next Post

Neyrobika. Miyangizni mashq qiling!

Pay Okt 15 , 2020
Aqlni rivojlantirish ma’naviy va jismoniy rivojlanish kabi muhimdir. Olimlar yuqori ko’rsatkichlarni saqlab qolish uchun bizning tanamiz singari miyamiz ham «mashq qilish» kerakligini isbotladilar. Miyani mashq qilish va xotirani yaxshilashning taniqli usullarini eslaylik: O’qish. Krossvordlar, mantiqiy jumboqlar, jumboqlar, jumboqlarni echish. Sport faoliyati. Chet tillarni o’rganish. So’z boyligini to’ldirish. Matnlarni yoddan o’rganish. Kundalik […]