Meditatsiya haqida qiziqarli ma’lumotlar

Meditatsiyaning insonga, uning ruhiy va jismoniy sog’lig’iga foydali ta’siri haqida hamma, ehtimol eshitgan. Meditatsiya, uning foydalari to’g’risida ilmiy tadqiqotlar va faktlar mavjud. Meditatsiyaning odamlarga ta’sirini o’rganish, xususan, shaxslararo nevrologiya markazi direktori, eng ko’p sotilgan “Aqlli miya” muallifi Daniel Siegel tomonidan olib borilmoqda. Ushbu maqolada biz ushbu kitobda keltirilgan meditatsiya to’g’risida ba’zi qiziqarli ma’lumotlarni taqdim etamiz.

Meditatsiyaga ta’mning ta’siri

Meditatsiya asoslari chakralar va nafas olishga qaratilgan. Buning uchun ta’mli kurtaklardan ham foydalanish mumkin. Masalan, ma’lum bir mahsulotni og’ziga solganingizda, faqat ta’mga e’tiboringizni qaratishingiz kerak. Ushbu amaliyotni qo’llash barcha hissiyotlarni bitta ob’ektga yo’naltirishga imkon beradi.

Meditatsiyaning miya hajmiga ta’siri

Olimlar meditatsiya paytida miyaning ba’zi joylari kattalashib borishini isbotladilar (o’rta prefrontal joylar). Xotira va idrokni aks ettiradigan soha kengaytirildi, bu meditatsiya hissiy salomatlikka qanday foydali ta’sir ko’rsatishini ko’rsatadi.

Meditatsiyaning odamning munosabatiga ta’siri

Meditatsiya bilan shug’ullanayotganda asab tizimi odamning holatini xavfsiz va xotirjam deb baholaydi, chunki miyaning mushaklarning bo’shashishi uchun mas’ul bo’lgan qismlari ishtirok etadi. Shunday qilib, ichki tinchlik tashqi bilan bog’liq.

Insonning o’ziga ishonchi va qat’iyatliligiga ijobiy ta’sir ko’rsatadigan tashvishlarni kamaytiradi. Shunga ko’ra, meditatsiya sizning qulaylik zonangizdan chiqib, o’zingizni harakat qilishga majbur qilishning bir usuli.

Meditatsiyaning nutq qobiliyatlariga ta’siri

Meditatsion amaliyot insonga his-tuyg’ulari va his-tuyg’ularini tushunishga yordam beradi va bu ijtimoiy tarkibiy qismga ta’sir qiladi. Shuningdek, meditatsiya sizni tashqi omillarga ham, keraksiz fikrlarga ham chalg’itmasdan, ko’proq diqqatni jamlashga va hamma narsaga diqqat bilan qarashga o’rgatadi. Bu sizga muloqot qilishni istagan yanada tushunarli suhbatdosh bo’lishga imkon beradi.

Meditatsiya paytida ichki holat

Siz diqqatni jamlashingiz va ichki muvozanatni saqlashingiz kerak. Meditatsiya paytida befarqlik va asabiy hayajon o’rtasidagi holat qulay bo’ladi, ya’ni ichki tinchlik holati.

Ong va meditatsiya

Meditatsiya paytida ong osti bo’shaydi va bo’sh bo’ladi, degan fikr keng tarqalgan. Biroq, Siegel ushbu bayonot noto’g’ri ekanligini isbotladi. Meditatsiya holatida aqliy faoliyat to’xtamaydi, tasvirlar, fikrlar va hislar ongga tushishda davom etadi. To’liq sukunat bilan tan ong va hissiyotdagi barcha o’zgarishlarni yanada aniqroq qayd etadi.

Sukut tafakkurni boshqarish usuli sifatida qabul qilinishi kerak. Ushbu amaliyot aqlni yanada barqaror va moslashuvchan qiladi. Bu meditatsiyada ham, kundalik hayotda ham foydalidir.

Meditatsiyaning sog’liqqa ta’siri

Siegelni ham o’z ichiga olgan olimlar, meditatsiya sog’liq va immunitetni mustahkamlash va saqlashga yordam berishini bir necha bor isbotladilar. Meditatsiya bilan muntazam shug’ullanish – bu keksa yoshgacha yaxshi xotira va tafakkur bilan yashashning isbotlangan usuli.

Meditatsion amaliyot psixologik salomatlikka ham yaxshi ta’sir qiladi: u tashvish va vahima holatlarini yo’q qiladi.

Meditatsiya og’riqni tejaydi

Bu meditatsiya haqida yana bir tasdiqlangan va qiziqarli haqiqat. Jismoniy og’riq odamning ruhiy holati bilan ham bog’liq, shuning uchun meditatsion amaliyotda og’riqqa konsentratsiya qo’llaniladi. Boshqacha qilib aytganda, diqqat butunlay og’riq hissiyotiga qaratilgan. Bu og’riqning mohiyatini tushunishga imkon beradi va shu bilan uni engillashtiradi. Sizning his-tuyg’ularingizga kirishish va ularni o’rganish sizga o’zingizni va tanangizni chuqurroq tushunishga imkon beradi.

Meditatsiya sizning qulay hududingizdan chiqish usuli sifatida

O’zingizning ongingizni va tanangizni o’rganish – bu o’zini rivojlantirish va o’zini rivojlantirishning ishonchli usuli. Meditatsiya sizni e’tiboringizni juda zarur narsalarga qaratishga o’rgatadi. Sizning hayotingizga ongli munosabat meditatsiya amaliyotining maqsadlaridan biridir. Meditatsiya – o’zingizning yaxshiroq versiyangizni olishning yaxshi usuli. Bu sizning turmush tarzingizni o’zgartirishga (sog’lom turmush tarziga o’tishga), fikrlashga (ko’proq va ko’proq ongli ravishda va ijobiy tarzda qarashga) va o’zingizni anglashga (tanangizni va his-tuyg’ularingizni tinglashni o’rgatadi) yordam beradi.

Odatiy bo’lib qolgan muntazam meditatsiya amaliyoti asta-sekin insonni ham jismoniy, ham ma’naviy jihatdan yaxshi tomonga o’zgartiradi. Va agar siz uni muntazam ravishda miya mashg’ulotlari bilan birlashtirsangiz, unda bu sog’liq va uzoq umr ko’rishning eng ishonchli yo’li.

Maqola haqidagi fikrlaringizni yozib qoldiring !
Blogger,Psixolog,Web-dasturchi,Seo mutaxasis,Meditator,Motivator

Fikr bildirish

Email manzilingiz chop etilmaydi. Majburiy bandlar * bilan belgilangan

+ 3 = 7