Hissiy charchash – bu kundalik hayot ritmining fenomeni.


Hayotning zamonaviy ritmida ko’pchilik hissiy charchash muammosiga duch kelishmoqda. Ammo agar siz bu haqda o’ylab ko’rsangiz va yechimga yondashuvni topsangiz, unda bu unchalik katta muammo emas edi. Hissiy charchash – kuchayib borayotgan emotsional charchoq bilan namoyon bo’ladi, odamlar bilan aloqa sohasida shaxsiy o’zgarishlarga, kelajakka nisbatan noaniqlik hissiyotiga olib kelishi mumkin. Inson hayotidagi hissiyotlar unchalik muhim tarkibiy qism emas. Ammo ba’zida shunday bo’ladiki, hamma narsa siz istagandek ketmayapti, yutuqlar va muvaffaqiyatlar xursand bo’lishni to’xtatadi. Tuyishning sababi quyidagilar bo’lishi mumkin: qiyin odamlar bilan aloqa qilishda hissiy yuk bilan keskin ritmda monoton ish; nafaqat moddiy, balki jismoniy jihatdan ham to’g’ri ish haqining etishmasligi, bu odamni o’z ishining qadri yo’q deb o’ylashga majbur qiladi stressli sharoitlar. Shuningdek, siz hissiy uning 3 belgisini ajratib ko’rsatishingiz mumkin: haddan tashqari charchash; odamlardan va ishdan ajralish; yutuqlarida samarasiz his qilish Va uning belgilari quyidagilarni o’z ichiga oladi: doimiy charchoq hissi; hissiy va jismoniy charchoq hissi; befarqlik, passivlik, tushkunlik; asabiylashish kuchaygan; jismoniy holatning yomonlashishi; bezovtalik va tashvish hissi. Shuni esda tutish kerakki, barcha muammolarni hal qilish mumkin, ba’zilari uchun vaqt kerak, boshqalari uchun to’g’ri yondashuv va echimni topish uchun, ba’zida sabablarni topish uchun biroz chuqurroq qazish kerak. Va eng muhimi, bu holatdan chiqish uchun oddiy narsalarni eslashdir. Aynan: 1. Stressli vaziyatlardan qo’rqmang. Hayotning barcha ko’rinishlarida to’liq yashashni o’rganing, salbiy his-tuyg’ularga joy bering, ularni his qilishingizga imkon bering. 2. O’zingiz yoqtirgan ish bilan shug’ullaning. Agar bunga hali imkon yo’q bo’lsa, unda sevimli mashg’ulotingiz bilan shug’ullanishingiz mumkin. U eng yaxshi charchoqni ham engillashtiradi va engillashtiradi. 3. O’zingizga qadriyatlarni mustaqil ravishda belgilab qo’ying. Axir, sizga nima mos kelishini, siz uchun nima yaxshi ekanini faqat o’zingiz bilasiz. 4. Sog’lig’ingizga g’amxo’rlik qiling. Sport zaliga borish yoki jismoniy mashqlar bilan shug’ullanish hissiy kasalliklarni eng yaxshi davolash vositasidir, ular juda ko’p kuch, kuch va ijobiy munosabatlarga xiyonat qilishadi. 5. Qo’llab-quvvatlash. O’zingizni doimo qo’llab-quvvatlaydigan va tushunadigan yaqinlaringiz bilan o’rab oling.
Manba:psycabi.net

Maqola haqidagi fikrlaringizni yozib qoldiring !
Blogger,Psixolog,Web-dasturchi,Seo mutaxasis,Meditator,Motivator

Fikr bildirish

Email manzilingiz chop etilmaydi. Majburiy bandlar * bilan belgilangan

8 + 1 =