Atrofingizdagi hamma narsadan bezovtalanishni va g’azablanishni to’xtatish uchun 5 ta maslahat

Noxush holatlar yoki hodisalar har doim g’azab, g’azab, tirnash xususiyati keltirib chiqaradi. Bu mutlaqo tabiiy reaktsiyalar, ammo ular hayotda doimiy sherik bo’lib qolmasliklari uchun ehtiyot bo’lish kerak. Agar kichik muammolar ham juda kuchli tirnash xususiyati va g’azabga olib keladigan bo’lsa, unda shoshilinch choralarni talab qiladigan psixologik muammo allaqachon mavjud. Odamlar, ularning xatti-harakatlari va harakatlaridan, atrofdagi voqealardan bezovtalanishni qanday to’xtatish kerak? Keling, bu savolga javob berishga harakat qilaylik.


Agar hamma narsa meni ranjitsa …

Achchiqlanish, mayda-chuyda narsalardan asabiylashish odati, har qanday sababdan qattiq g’azablanish – bularning barchasi yaxshilikka olib kelmaydi. Bunday salbiy holatlarda doimiy qolish hayot sifatini sezilarli darajada yomonlashtiradi. Yaqin odamlar, hamkasblar, do’stlar asabiy odamdan ehtiyot bo’lishni boshlaydilar. Va nihoyat, aloqa butunlay yo’q bo’lib ketishi mumkin. Ammo agar odam bir vaqtning o’zida doimo asabiylashish va asabiylashishni qanday to’xtatish haqida o’ylasa, unda hamma ham yo’qolmaydi. Siz ozgina kuch sarflashingiz, bunday reaktsiyalarning sabablarini tushunishingiz, o’zingiz ustida ishlashingiz kerak, va hamma narsa yaxshi tomonga o’zgaradi. Buning uchun bir nechta texnikadan foydalanishingiz mumkin.

Salbiy his-tuyg’ularni yo’q qilish

Agar sizda g’azab bo’lsa, siz birovga g’azablanasiz, lekin munosabatlarni buzmaslik uchun bo’shashmaslik va bu salbiyni tashlamaslik uchun kuch topdingiz, bu allaqachon yaxshi. Ammo bularning barchasini o’zingizda saqlasangiz, yomon his-tuyg’ularni bermang, ular sizni ichingizdan yo’q qiladi. Salbiylikdan xalos bo’lish yo’lini, bug ‘chiqarish uchun nimanidir o’ylab toping. Ehtimol, bu sport zalidagi musht sumkasi, baqirish uchun yostiq yoki boshqa biron bir narsa.

Og’riq nuqtalarini toping, tushunib oling va nazorat qiling

Bir voqea yoki hodisa tufayli, hamma narsa g’azablana boshlaydi. Va hatto oddiy narsalar ham bezovta qiladi. Bunday holda, siz g’azabning asosiy sababi aynan nima bo’lganini tushunish uchun muammoning ildizini izlashingiz kerak. Buning uchun qog’ozga sizni g’azablantiradigan va g’azablantiradigan hamma narsani yozing, so’ngra ro’yxatdagi har bir narsani yaxshilab tahlil qiling. Keyin ro’yxatda keltirilgan tirnash xususiyati beruvchi moddalar bilan ko’proq uchrashishdan qochishingiz yoki hech bo’lmaganda ularning hayotdagi ko’rinishini pasaytira olmasligingiz haqida o’ylashingiz kerak.

Hamma narsa faqat sizga bog’liqligini tushunish kerak.

Insonning hayoti faqat uning kuchida, va hamma narsa uchun javobgarlik faqat unga bog’liqdir. Hech kim unga atrofdagi dunyoga munosabatini o’zgartirishga yordam bermaydi, agar o’zi bu ehtiyojni anglamasa. O’ylab ko’ring, ehtimol sizning e’tiqodingiz tufayli dunyoda hamma narsa sizni g’azablantiradimi? Ehtimol, sizning his-tuyg’ularingiz salbiy his-tuyg’ular paydo bo’lishida aybdormi? Siz bir narsani xohladingiz va boshqasini oldingiz. Ammo, hayotdagi hamma narsa biz xohlagan tarzda rivojlanavermaydi. Bundan tashqari, umidlar har doim ham o’zini oqlamaydi. Buni tushunganingizda, hayotingizni, xotirjamligingizni va farovonligingizni boshqarish osonroq bo’ladi.

Charchoqni ketkazing

Banal charchoq atrofdagi barcha narsalarga g’azablanish va g’azablanishning asosiy sababiga aylanishi mumkin. Shuning uchun har qanday yo’l bilan charchoqni ketkazishga harakat qilishimiz kerak. Avval siz ish kunini optimallashtirishingiz, uyquni tiklashingiz kerak. Bo’sh vaqtingizda atrofni o’zgartirishga yoki yangi qiziqarli mashg’ulot topishga harakat qilishingiz mumkin. Kundalik hayotingizdan yaxshi tanaffus qilishingiz kerak. Bo’sh vaqtingizni diversifikatsiya qiling, yangi sevimli mashg’ulotlarini va bo’sh vaqtlarini toping. Iloji boricha tezroq, yana g’azablanganda, fikrlaringizni yaxshilikka o’zgartiring yoki sizga zavq keltiradigan ish bilan boshlang.

O’zgarishlardan qo’rqmang

Agar hamma narsa g’azablansa, masalan, ish joyida va juda uzoq vaqt davomida, siz haqiqatan ham o’zingizning joyingizdasizmi, deb o’ylang. Hamma narsa bezovta qiladigan joyda sizni nima ushlab turadi? O’zgarishdan qo’rqqaningiz uchunmi? Ish joyini o’zgartirish, albatta, stressdir. Ammo ba’zida bu vaziyatdan chiqishning yagona yo’li. Xuddi shu narsani hayotning boshqa sohalari uchun ham aytish mumkin. Siz nafaqat ish joyingizni, balki yashash joyingizni va ijtimoiy doirangizni ham o’zgartirishingiz mumkin. Albatta, bunday keskin o’zgarishlar har doim ham talab qilinmaydi. Ammo siz ham ulardan qo’rqmasligingiz kerak. Haqiqatan nima xohlayotganingizni hal qiling va shu yo’nalishda harakat qiling. Agar siz hech narsani o’zgartirmasangiz, unda salbiy his-tuyg’ular sizni yutib yuboradi, depressiyaga olib keladi yoki noxush oqibatlarga olib keladi.

Behruzbek Hamidov

Blogger,Psixolog,Web-dasturchi,Seo mutaxasis

Fikr bildirish

Email manzilingiz chop etilmaydi. Majburiy bandlar * bilan belgilangan

Next Post

Xavotirni engishning 6 samarali usuli

Sesh Okt 20 , 2020
ayajon – bu psixikaning turli xil kutilmagan hodisalar va kutilmagan hodisalarga tabiiy reaktsiyasi bo’lib, afsuski, bu juda zarur bo’lganda samarali harakat qilishimizga to’sqinlik qiladi. Masalan, imtihon oldidan hammasini yaxshi o’rgangan talaba hayajonlanib, eng oddiy narsalarni unutish xavfi tug’diradi. Va vahima to’lqini uni qo’rquv va uyqusizlikka yo’liqtirsa, xodim ish joyida o’z rahbarlari […]