Qanday qilib zerikishni to’xtatish va hayotingizga ko’proq yangilik kiritish kerak?

Rejadagi hayot, kunlik ish va dam olish tartibi, bashorat qilinadigan «kutilmagan hodisalar» va «kutilmagan hodisalar» shu qadar zerikarli bo’lib ketadiki, odam o’zini iliq, qulay, ammo nihoyatda zerikarli va o’rganilgan labirint ichida o’zini laboratoriya kalamushidek his qila boshlaydi. Bunday holda, odam, qoida tariqasida, yangi xobbi, turmush tarzi, ish yoki sherikning o’zgarishi, boshqa mamlakatga ko’chib o’tish va boshqalar shaklida chiqish yo’lini izlashni boshlaydi. Ba’zan bu jarayon juda og’riqli bo’lishi mumkin va insonning maqsadlari va hayotiy qadriyatlarini global qayta ko’rib chiqish bilan birga keladi. Haddan tashqari holatga tushmaslik uchun, zerikishni hali boshlang’ich bosqichida engish va hozirdanoq qiziqarli hayot kechirishni boshlash yaxshiroqdir.

1. O’zingizning taqiqlaringizdan xalos bo’ling

Har bir inson hayot davomida o’z yoshi va mavqeiga ko’ra «normal» odamning «to’g’ri» harakati to’g’risida o’z fikrini aks ettiradigan juda ko’p miqdordagi ichki tabularni to’playdi.

«Piyoda yurish qat’iy emas.» «Siz sandal bilan paypoq kiyishingiz mumkin emas.» «Mening yoshimda raqs kulgili.» «Men buni qabul qila olmayman va qo’shni stolda o’sha go’zallikka ko’z yugurtiraman.»

Qanday qilib jin ursin?! Nima uchun siz ushbu yasama taqiqlar bilan o’zingizni burchakka haydayapsiz? Bizni nafaqat davlat, politsiya, xo’jayinlar o’z ko’rsatmalari bilan osib qo’yishadi, balki siz o’zingizga qarashadigan o’zingizning ichki noziringizni ham o’stirasiz. Hech bo’lmaganda ba’zan ichki tsenzurani o’chirishga urinib ko’ring va faqat sizning boshingizda mavjud bo’lgan cheklovlarni bosib o’ting – natija barcha kutgandan oshib ketadi, zerikarli bo’lmaydi.

2. Vaqtni iste’mol qiluvchilardan xalos bo’ling

Ko’pincha biz nimanidir o’zgartirishni xohlaymiz va buni qanday qilishni tushunamiz, ammo hamma narsa «menda vaqt yo’q» degan universal sababga asoslanadi.

«Men chet tilini o’rganishni, yugurishni boshlashni va sport zaliga borishni, kino yoki teatrga borishni xohlayman, yotishdan oldin shunchaki piyoda sayr qilmoqchiman, lekin bunga juda vaqtim yo’qligi juda achinarli» – bu so’zlardan so’ng, odam o’zini televizor ekraniga yoki monitoriga ko’mib tashlaydi kompyuter.

To’xta! Barkamol hayot uchun vaqt topishning eng oson va eng oson yo’li bu ikki marta ovqatlanadiganlarni – televizor va Internetni o’zingizdan olib tashlashdir. Ha, ehtimol shu tufayli siz dunyoda kimdir bilan qanday qiziq voqea bo’lganini bilib olmaysiz. Ammo siz o’z hayotingizni qiziqarli voqealar bilan to’ldirishni boshlaysiz.

3. Kerakli vaqtni kutishni to’xtating

Maqsadlar va rejalar haqida qaror qilgandek tuyulganingizda, lekin ularga erishish vaqti aniq vaqt emas deb qaror qilsangiz, bu bizning dangasa aqlimizning sevimli hiyla-nayrangidir. Bunday holda, sizning vijdoningiz sizni yolg’iz qoldiradi, chunki siz deyarli allaqachon jarayonni boshladingiz, ammo vaziyatlar hanuzgacha sizga qarshi, faqat kutishingiz kerak.

«Men mashg’ulotlarni boshlayman, ammo hozir qish juda sovuq (yoz juda issiq)». «Men sayohatga borgan bo’lar edim, lekin bolalar hali juda yosh». «Men aniq pul yig’aman va o’z loyihamni boshlayman.» – Faqat pensiyani kutish kerak.

Eng yaxshi vaqtni abadiy kutish mumkin. Ko’p odamlar buni qilishadi. Aslida, biror narsani o’zgartirish uchun eng yaxshi lahzalar har doim bir xil – bu bugun. Kundalik budilnikdan tashqari qiziqarli va yorqin yashashni boshlash uchun boshqa «mos» vaqt yo’q.

4. Bugundan boshlang

Agar kundalik hayotingiz hayotingizni zaharlay boshlaganini sezsangiz, ta’tilni kutishingiz yoki mavjudligingizda global o’zgarishlarni rejalashtirishingiz shart emas (garchi bu ba’zan zarur bo’lsa ham). O’zingizning hayotingizga spontanlik va oldindan aytib bo’lmaydiganlikni keltirib chiqaradigan oddiy, tushunarli usullardan boshlashga harakat qiling.

5. Ishlarni boshqacha qilish

Sizga go’shtli taomlar yoqadimi? – ikki kun davomida vegetarian parhezini sinab ko’ring.
Ertalab yugurasizmi? – marshrutingizni umuman notanish marshrutga o’zgartiring.
Siz stolda ishlaysizmi? – tik turib ishingizni qilishni boshlang, ish joyingizni kafega ko’chiring, har yarim soatda tanaffus qiling va sayr qiling.

6. Yangi joylarni o’rganing

Odatda, zamonaviy shahar aholisi hayoti chumolilar uyasidagi ishlaydigan chumolining hayotidan unchalik farq qilmaydi. Qat’iy belgilangan funktsiyalarni bajarish, qat’iy belgilangan marshrutlar bo’ylab harakatlanish. Yangi joylarni o’rganishga harakat qiling, sizga juda yaqin bo’lishi mumkin bo’lgan qiziqarli joylarni qidiring. Qo’shni hovliga tashrif buyuring. O’z shahringiz bo’ylab sayohatga boring. Kundalik tushlik uchun yangi do’kon qidiring. Kashfiyotlar yaqin, siz odatdagi marshrutdan chiqib ketishingiz kerak.

7. Tasodifiylikdan foydalaning

Agar kechqurun qaysi filmga borishni, menyudan qaysi taomni tanlashni, qaysi kitobni avval o’qishni tanlashni bilolmasangiz, shunchaki tanga aylantiring. Siz kuningizga ajablantiradigan elementni keltirasiz va tanlov azobidan xalos bo’lasiz. Albatta, biz jiddiy hayot muammolari haqida gapirmayapmiz.

8. Yangi kurslar, sevimli mashg’ulotlar, mashg’ulotlar bilan shug’ullaning

. Yoga, raqs, chet tillari, kashtachilik yoki sizni qiziqtirgan boshqa narsalarga yoziling. Ehtimol, natijada, bu sizniki emasligini tushunasiz, balki aksincha – hayot uchun yangi do’stlar va sevimli mashg’ulot topasiz. Har holda, bu zerikarli bo’lmaydi.

9. «Ha» deb tez-tez ayting

Odamning odatdagi standart mudofaa reaktsiyasi, yangi va notanish narsaga duch kelganda, yo’q deb aytishdir. Natijada, biz tanish konfor zonasida qolamiz, ammo ko’plab qiziqarli narsalar bizni chetlab o’tmoqda. Kutilmagan taklifnomalarda tez-tez «ha» so’zini aytishga harakat qiling, hayotingizda yangi voqealar, odamlar va narsalar paydo bo’lishi uchun imkoniyat bering.

Behruzbek Hamidov

Blogger,Psixolog,Web-dasturchi,Seo mutaxasis

Fikr bildirish

Email manzilingiz chop etilmaydi. Majburiy bandlar * bilan belgilangan

Next Post

Siz hayotingizni behuda o'tkazayotganingizning 13 ta belgisi

Jum Okt 16 , 2020
1. Siz arzimaydigan narsalarga ko’p vaqt sarflaysiz. Video O’yinlar. Televizor. Internet. Ko’p ovqat. Ko’p spirtli ichimliklar. Ro’yxat davom etmoqda. Hayotingizni jiddiy qabul qiling. Ko’p vaqtingizni qaerda va qanday o’tkazasiz? Buning foydasi bormi? Bu sizni yaxshi hayotga etaklaydimi? 2. Siz juda ko’p shikoyat qilasiz. Siz ishingiz, xo’jayiningiz, maoshingiz, qo’shnilaringiz yoki turmush o’rtog’ingizdan shikoyat qilyapsizmi? Agar shunday bo’lsa, siz hech narsani o’zgartirmaysiz, […]